آیت‌الله خاتمی:

شورای نگهبان با غوغاسالاری‌ عقب‌نشینی نمی‌کند/ کسی‎که قانون را قبول ندارد امین نیست

امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی که تمایل به آمریکا دارند، مصداق "افراطی" هستند و ارتجاع را می خواهند

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته پایتخت با اشاره به فرا رسیدن ماه بهمن و دهه فجر اظهار داشت: بهمن، ماه انقلاب است و نسل اولی‌ها باید خاطرات انقلاب را برای نسل‌های بعدی بگویند تا متوجه شوند آنچه که امروز داریم، ارزان به دست نیامده است چرا که 57 سال در این کشور دین‌ستیزی، اخلاق‌ستیزی، آزادی ستیزی و استقلال‌ستیزی حرف اول را می زد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع اجرای برجام افزود: آنچه امروز به دست آمده بخاطر مقاومت مردم بود ، اگر در اراک و فردو تاسیسات پیشرفته را نداشتیم همین مقدار موفقیت هم بدست نمی‌آمد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه برجام رفع بخشی از تحریم‌ها بود نه تمام تحریم‌ها، اظهارداشت: کسی نباید این موضوع را فتح‌الفتوح تلقی کند چرا که ما برای آن هزینه سنگینی داده‌ایم، البته برجام موفقیت‌هایی هم داشت و آن اینکه نظام ما توانست طرف را به عقب‌نشینی وادار کند.

وی ادامه داد: من تعبیر شکست و فروختن کشور را نیز درباره برجام نادرست می‌دانم چرا که مقام معظم رهبری از مسئولان و مذاکره‌کنندگان با عنوانی مثل امین، شجاع و متدین تعبیر کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران گفت: آفت این پیروزی، خوش‌بینی به دشمن است و اینکه فکر کنیم آمریکا لطفی در حق ما کرده است، چرا که اوباما در حالی برجام را امضا می‌کرد که در عین حال تحریم‌های جدیدی علیه ایران را اعمال کرد و این یعنی آمریکا همان شیطان است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: کسانی که تمایل به آمریکا دارند، مصداق "افراطی" هستند و ارتجاع را می‌خواهنداما به مردمی که "مرگ بر آمریکا" می‌گویند، می‌گویند تندرو در حالیکه خودشان تندرو هستید.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به انتخابات مجلس و خبرگان رهبری اظهار کرد: آنچه در همه انتخابات‌ها برای نظام ما مهم بوده حضور مردم است که خوشبختانه مردم همیشه در صحنه حضور داشته اند.

امام جمعه موقت تهران، قانونمداری عملی را از جمله مسائل مهم در انتخابات دانست و خاطر نشان کرد: این روزها آنقدر واژه "قانون" گفته می‌شود که گاهی تکراری بنظر می‌رسد در حالیکه ما نظرمان قانونمداری عملی است نه قانونمداری شعاری.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه حق قانونی کسانی که عدم احراز صلاحیت و رد صلاحیت شده‌اند، اعتراض است، گفت: هیچکس مدعی نمی‌شود که شورای نگهبان معصوم  است و یا کسانی که عدم احراز و رد صلاحیت شده اند معنایش این نیست که این افراد به درد هیچ کاری نمی‌خورند.

وی با بیان اینکه اهانت به شورای نگهبان سابقه دیرینه دارد، افزود: از زمان امام (ره) این اهانت‌ها بوده است اما من با شناختی که از فقهای شورای نگهبان دارم می دانم که آنها هرگز دینشان را به حزب و یا جریان سیاسی نمی‌فروشند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر لزوم ایجاد آرامش و امنیت فضای انتخاباتی در کشور خاطر نشان کرد: آرامش فضای انتخاباتی مسئله مهمی است لذا تریبون‌دارها باید مراقب حرف هایشان باشند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه این نظام امانت شهیدان است، تصریح کرد: افراد ناظر و شورای نگهبان به حق الناسی که رهبر انقلاب فرمودند توجه داشته باشند و زیر بار تایید صلاحیت کسانی که واجد شرایط نیستند، نروند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار