سرازیر شدن نقدینگی بانکهای خارجی در جیب بانکهای ایرانی

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: تنگنای اعتباری و کمبود نقدینگی در سیستم بانگی به مرور زمان مرتفع می‌شود.

علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با شاره به اینکه با شروع برجام و نیز گشایش ال سی امکانات مناسبی برای ارائه خدمات در بین بانکهای مختلف به وجود آمده است اظهار داشت: بسیاری از حسابهای که مسدود در طی زمان کوتاه فعال خواهد شد و بانک مرکزی در این زمینه تمهیداتی را به عمل آورده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون گشایش ال سی یکی از بانکها مشخص شده و در واقع این بانک پشتوانه بانکهای ایرانی دیگر قرار خواهد گرفت.

صالح‌آبادی با بیان اینکه تحریم سوئیفت برداشته شده است افزود: برای اتصال به بانکهای خارجی یکسری مشکلات فنی و نرم‌افزاری وجود دارد که این موانع به زودی رفع می شود.

صالح‌آبادی ادامه داد: در دوران پساتحریم شاهد کاهش هزینه‌های نقل و انتقال وجوه خواهیم بود و این امر در فعالیت‌های اقتصادی تاثیر خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: کشورهای خارجی که هم‌اکنون ال سی آنها در ایران بازگشایی شده از وجوه نقد آنها استفاده کرده و آنها را در اختیار صادرات‌کنندگان قرار خواهیم داد که با این امر چرخه اقتصاد وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

صالح‌آبادی با بیان اینکه کمبود نقدینگی و اعتباری که هم‌اکنون در سیستم بانکی وجود دارد  گفت: با ارئه مکانیزم ال سی  و روش‌های بانکی برطرف خواهد شد به طوری که تنگنای اعتباری به مرور زمان برطرف می‌شود.

وی افزود: امکان استفاده از نقدینگی خارجی ها در ایران به صورت کوتاه مدت و بلند مدت فراهم خواهد شد به طوری که در مرحله نخست بانکها فعال شده و بعد در یک زمان کوتاه مدت اثر خود را روی بنگاههای تولید گذاشته تا صادرات رونق بگیرد.

صالح‌آبادی با اشاره به اینکه بانکهای خارجی که تمایل همکاری با ایران دارند گفت: EIH بانک ایران-اروپا در آلمان، بانک ملی هامبورگ در آلمان، بانک RS در اسپانیا و چند بانک ایتالیایی این آمادگی را دارند که در روزهای آینده همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار