اردوغان باز هم برای کُردهای سوریه رجز خواند!

رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید دولت آنکارا هرگز اجازه نداده و نخواهد داد که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) از غرب رودخانه فرات عبور کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس‌تی‌وی، "رجب طیب اردوغان،" رئیس‌جمهور ترکیه امروز در مصاحبه با خبرنگاران در استانبول گفته‌ها مبنی بر اینکه کُردها از رودخانه فرات عبور کرده‌اند را رد کرد.

وی گفت: «همه اینها شایعه است، تاکنون اجازه چنین کاری را نداده‌ایم. حتی اگر تحرکات جزئی وجود داشته باشد، اجازه چنین چیزی را نخواهیم داد.»

نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک با عناصر داعش مبارزه می‌کنند، اما دولت آنکارا مدعی است این حزب با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در ارتباط است.

ترکیه قبلاً درباره عبور از فرات به نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک هشدار داده بود. روابط ترکیه و پ‌ک‌ک از چندی پیش تیره‌تر شده است.

آنکارا پس از انفجاری خونین در شهر سوروچِ ترکیه، هم مرز با شهر کوبانیِ سوریه، که 32 کشته بر جای گذاشت حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه و پایگاه‌های پ‌ک‌ک در عراق را آغاز کرد؛ گفته می‌شود گروه تروریستی داعش مسئول حملۀ انفجاری سوروچ بوده است.

پ‌ک‌ک پس از آغاز حملات ترکیه اعلام کرد آتش‌بسِ متزلزلی که از سال 2013 بین دو طرف برقرار شده بود، دیگر معنایی ندارد.

این گروه از سال 1984 برای خودمختاری مناطق کُردنشین با دولت مرکزی ترکیه در حال جنگ است؛ آنکارا پ‌ک‌‎ک را یک سازمان تروریستی می‌داند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار