روحانی در تماس تلفنی رئیس‌جمهور اکوادور:

رفع تحریم‌ها مسیر گسترش روابط تهران و کیتو را هموارتر می‌کند

رئیس‌جمهور کشورمان گفت: رفع تحریم‌های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران مسیر گسترش و تعمیق روابط بین تهران و کیتو را هموارتر می‌کند.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در تماس تلفنی «رافائل کوره آ» با وی، ضمن تشکر از تبریک همتای اکوادوری خود به مناسبت اجرای رسمی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: جمهوری اسلامی ایران از گسترش و تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با اکوادور به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه آمریکای لاتین استقبال می‌کند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت و مردم ایران اهمیت ویژه‌ای برای توسعه مناسبات دوستانه و همکاری با کشورهای آمریکای لاتین قائل هستند.

روحانی با قدردانی از حمایت‌های دولت و ملت اکوادور از حقوق ملت ایران در بهره‌برداری صلح آمیز از انرژی هسته‌ای و مخالفت با اعمال تحریم‌های ظالمانه، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و اکوادور به عنوان دو ملت و دولت دوست، همواره در مجامع بین‌المللی در کنار یکدیگر خواهند بود.

کوره آ نیز با تبریک به رئیس‌جمهور و ملت ایران به مناسبت اجرای رسمی برنامه جامع اقدام مشترک، گفت: برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران فصل جدیدی از پیروزی‌های دولت و ملت ایران را در عرصه جهانی رقم زد.

رئیس‌جمهور اکوادور با بیان اینکه همه کشورهای آمریکای لاتین از این پیروزی دولت و ملت ایران خرسند هستند، تاکید کرد: شرایط جدید کنونی، فرصت مغتنمی را برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه زمینه ها ازجمله اقتصادی، فناوری و علمی فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره با سابقه تاریخی، تمدن و فرهنگ ملت ایران گفت: اکوادور همواره با معیارهای دوگانه استکبار جهانی مقابله کرده و مدافع حقوق ملت و دولت ایران  در همه عرصه‌های جهانی و مجامع بین‌المللی بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: روحانی ، تماس ، تلفنی ، اکوادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار