اذعان پنتاگون به قربانی شدن غیرنظامیان در حملات سوریه و عراق

سازمان ایروارز با اشاره به آمار تکان دهنده تلفات غیرنظامیان در حملات ائتلاف به سوریه و عراق از تایید این آمار از سوی وزارت دفاع آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی بیست، سازمان موسوم به 'ایروارز' با اشاره به این که تا کنون بین 824 تا 2422 نفر از غیرنظامیان عراقی و سوری در اثر حملات هوایی آمریکا جان خود را از دست داده اند، نوشته است مقامات پنتاگون بطور ناگهانی تصمیم گرفته اند به موارد بیشتری ازاین قتل ها اعتراف کنند.

نیروهای ائتلاف آمریکایی در فاصله 532 روز گذشته 10 هزار حمله هوایی علیه مواضع داعش در کشور های عراق و سوریه انجام داده اند.

بر اساس این گزارش مقامات پنتاگون که همواره مرگ غیر نظامیان در اثر این حملات را کتمان می کرده اند، بطور ناگهانی مرگ شهروندان غیر نظامی این کشور ها در اثر حملات هوایی تایید کرده و گفته اند که تصمیم دارند در هفته های آینده آمار های تازه ای از این تلفات را منتشر کنند.

ایروارز به عنوان نمونه یاد آور شده است که طبق گزارش رسانه های محلی حملات هوایی در منطقه هیت استان الانبار عراق موجب ویرانی خانه های مسکونی شده اما از تعداد تلفات ناشی از این حمله ها اطلاعی منتشر نشده است.

در ادامه این گزارش آمده است که در روز بعد از این حمله 8 کودک و 3 زن سوری در اثر حملات نیروهای ائتلاف در خاک سوریه جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار