جهش 23 درصدی بهای نفت به 32 دلار ظرف 48 ساعت

نفت خام نوسانات شدیدی را در چند روز گذشته تجربه کرده و توجه بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، روز جمعه بهای نفت با جهش  بی سابقه 9 درصدی نسبت به ماه اوت  به 32 دلار و 19 سنت درهربشکه رسید. این افزایش بها نسبت به روز چهارشنبه افزایش قابل ملاحظه ای محسوب می شود. 

بهای نفت خام در روزچهارشنبه به 26 دلار و 19 سنت رسیده بود که پایین ترین قیمت از آوریل 2003 بوده است. پس از ان، بهای نفت رشد قابل توجه 23 درصدی را تجربه کرد.
البته نشانه های واضحی از تغییر روند بهای نفت دیده نمیشود. معامله گران عقیده دارند شرایط مازاد عرضه به این زودی ها پایان نخواهد یافت.

دکتر «دارین نیوسام،» تحلیلگر ارشد  دی تی ان در این خصوص گفت: " اصلاح مقطعی در قیمت نفت موضوعی عادی است. قیمت ها همیشه در یک جهت حرکت نمیکنند."
این افزایش سریع بها در روز پنج شنبه با رشد 4.2 درصدی به اوج خود رسید که  بیشترین رشد از 28 اکتبر محسوب می شود.

تمام اینها خبر مهمی برای بازار بین المللی بورس بوده است که به صورت گسترده بر قیمت نفت خام تمرکز داشته اند. شاخص داو جونز در روز جمعه بیش از 200 واحد افزایش یافت. بیشترین رشد مربوط به سهم های مربوط به بخش  انرژی بود. سهم های بی پی و «اکسون موبیل» افزایش قابل ملاحظه ای را تجربه کردند.

با این حال، نیوسام اشاره کرد نفت به لحاظ بنیادی هنوز وارد فاز صعودی نشده است که مهمترین علت آن مازاد عرضه و نبود تقاضای کافی در نتیجه کاهش رشد اقتصادی چین است.
وی افزود نفت، کف های قیمتی جدیدی را تجربه خواهد کرد. حتی ممکن  است قیمت نفت خام به پایین تر از ده دلار در هر بشکه برسد. نفت از نوامبر 2001 چنین قیمتی را به خود ندیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار