صحبت های کارشناسان درباره ناکامی تیم ملی امید

تیم ملی فوتبال امید ایران با قبول شکست برابر ژاپن از صعود به رقابت های المپیک بازماند صحبت های کارشناسان در این مورد خواندنی است.

 به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال امید ایران با قبول شکست برابر ژاپن از صعود به رقابت های المپیک بازماند، کارشناسان کشورمان همچنین اعضای کادرفنی تیم امید در این باره صحبت هایی را بیان کردند که در ذیل می خوانیم.


ذوالفقار نسب: مدیران غیر ورزشی دلیل حذف تیم ملی امید هستند
بیژن ذوالفقار نسب در خصوص حذف تیم ملی امید از رقابتهای المپیک 2016 ریو اظهار کرد: ژاپن بسیار با برنامه و با تجربه بازی کرد و نشان داد، بی دلیل 6 دوره متوالی به المپیک راه نیافته است. ما می توانستیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم و از رفتتن بازی به وقتهای اضافه جلوگیری کنیم اما در این راه موفق نبودیم .

وی افزود: پس از کشیدن بازی به وقتهای اضافه توان بدنی بازیکنان ایران کم شد و ژاپنی ها از برتری فیزیکی خود استفاده کردند.
 
کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: ایران می توانست در مرحله گروهی این رقابتها به صدر نشینی برسد و دیدار راحت تری در مرحله یک چهارم نهایی برابر کره شمالی داشته باشد، به طور حتم تقابل با کره ای ها ساده تر از ژاپن بود البته ما مشکلات دیگری داشتیم و اگر مدیریت بهتری در خصوص بازیکنان لژیونر در این رقابتها صورت می گرفت ملی پوشان امید با قدرت بیشتری پا به رقابتهای المپیک می گذاشتند .

ذوالفقار نسب بیان کرد: به هر صورت، دلیل بی برنامه بودن و ضعف در مدیریت فرصت حضور در المپیک را از دست داده و طلسم راهیابی به این رقابتها را تداوم بخشیدیم .

مربی اسبق تیمهای استقلال تهران و سایپا در مورد عملکرد بازیکنان تیم امید در این رقابت ها گفت: بازیکنان ما در حد توان خود نسبت به ادوار گذشته تلاش کردند،  اما برای حضور در این مسابقات از لحاظ سطح فنی و بدنی ضعیف بودند و آماده گی لازم را نداشتند .

وی درباره  سوال تکراری پس از حذف تیم امید از رقابتهای مقدماتی المپیک مبنی بر برنامه ریزی فدراسیون برای موفقیت 4 سال آینده ملی پوشان گفت: 25 سال است که پس از حذف در رقابتهای مقدماتی المپیک نظرات کارشناسان و از راهکارهای آنها برای خروج از این بن بست گرفته می شود اما راهکاری عملی برای استفاده از این برنامه ها وجود ندارد تا زمانی که مدیران غیر ورزشی برسند کار حضور دارند وضعیت به همین روال پیش می رود .

صحبت های کارشناسان درباره ناکامی تیم ملی امید

خاکپور: از مردم عذرخواهی می کنم
محمد خاکپور، سرمربی تیم ملی امید کشورمان گفت: عملکردم را توجیه نمی‌کنم و از این که نتوانستیم مردم را خوشحال کنیم عذر می خواهم.

وی بعد بازگشت از قطر در خصوص بازی مقابل ژاپن بیان کرد: باید در 90 دقیقه بازی را می بردیم ولی این امر محقق نشد و در وقت های اضافی هم به دلیل خستگی بازیکنان تمرکز لازم در زمین وجود نداشت و طبیعی است که اگر تمرکز نباشد عملکرد خوبی هم ارائه نمی‌شود اما هیچ کدام را توجیه نمی‌کنم. 
 
من در راس کادر فنی تیم هستم و اشتباهات را می پذیرم شاید به دلیل علم کم من بود که به مرحله بعدی صعود نکردیم به همین دلیل از مردم عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم خوشحالشان کنیم. 
 
خاکپور در خصوص ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال هم گفت: هیچ چیز مشخص نیست و باید این امر را به زمان بسپاریم. 


مایلی کهن: نباید کادر فنی تغییر کند
محمد مایلی کهن مربی تیم ملی امید گفت: در کشور ما بعد از کسب این نتایج کادر فنی به طور کامل عوض می‌شود و شاید این یک اشتباه بزرگ باشد. حرفی ندارم که بگویم اما در کنار همه این مسائل شاهد بودیم که بازیکنان تمام تلاش خود را انجام دادند. ژاپن از تمام بازیکنانش دردیدارهای قبلی استفاده کرد در حالی که ما چنین وضعیتی نداشتیم.

مایلی کهن در خصوص سردار آزمون و جهانبخش هم گفت: این مسائل را باید فدراسیون به آن رسیدگی کند حالا هم فرقی نمی‌کند زیرا همه چیز تمام شده است.

ابراهیم زاده: کادر فنی شناختی از تیم امید نداشت
ابراهیم زاده، سرمربی سابق ذوب آهن اصفهان گفت: در خصوص عملکرد تیم ملی امید در مقابل  وقت‌های اضافی اول و دوم شرایط به کلی تغییر کرد و دیدیم که تیم از لحاظ شرایط بدنی وضعیت مناسبی نداشت بازیکنان ما از دقیقه 80 به بعد دچار افت شدید بدنی و گرفتگی پا شدند و همین موضوع کافی بود تا ژاپن به خوبی از موقعیت‌ ها استفاده کند و به گل برسد.

مربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص تفاوت این بازی ودیگر بازی‌های تیم ملی در این مسابقات اظهار داشت: ما در این بازی شاهد ضد حملات بیشتری از ایران بودیم .

ابراهیم زاده در پاسخ به این سوال که به نظر شما از لحاظ فنی تیم ملی امید در پستی دچار کمبود بود یا خیر گفت: زمانی که هافبک وسط ما یعنی روزبه چشمی به عقب دفاع می‌اید و در نقش دفاع وسط ظاهر می‌شود یا زمانی که کمندانی جای خود را تغییر می‌دهد بدین معنا است که تیم نتوانسته به ثبات برسد  و دچار خلاء در برخی پست‌هاست.

وی در ادامه افزود: تیم ملی ایران به دلیل حضور نداشتن بازیکنانی مانند آزمون و جهانبخش در خط حمله موجودیت بیشتری نداشته اما در پست‌های دیگر بازیکنان بیشتری وجود داشت و ما می‌توانستیم در خط میانی و دفاع بهتر عمل کنیم.

 سرمربی سابق ذوب آهن اصفهان در خصوص انتقاد‌هایی که به سیستم چرخشی خاکپور گرفته می‌شود گفت: سیستم بازی بستگی به تفکرات مربی دارد و این گونه بازی کردن یعنی این که ما هنوز ثبات تیمی نداشته‌ایم و از ترکیب تیم ملی شناختی وجود نداشته است.

وی در خصوص دلیل اصلی راه پیدا نکردن تیم ملی فوتبال به مدت 40 سال به المپیک گفت: عمده‌ترین دلیل این اتفاق برنامه ریزی فصلی  است یعنی این که تمام برنامه‌های ما کوتاه مدت هستند به طور مثال به تیم ملی ژاپن یا قطر نگاه کنید مربیان این تیم ها چند سال است که در این تیم ها حضور دارند؟

 منصور ابراهیم زاده در پاسخ به این سوال که  ( همخوانی میان تیم ملی بزرگسالان و تیم ملی امید تا چه حد در این اتفاق موثر بود اظهار داشت: همیشه دعوا و درگیری باعث می‌شد تا مجموعه ضرر کند اگر دعوا و درگیری نبود و تیم ملی بزرگسالان، امید با یکدیگر تعامل داشتند و هم فکری می‌کردند شرایط بهتر از حالا بود.

صحبت های کارشناسان درباره ناکامی تیم ملی امید

کاشانی: شرمنده مردم شدیم
حبیب کاشانی، مدیر تیم ملی امید در خصوص عملکرد تیم ملی در مقابل ژاپنی‌ها گفت: بازیکنان از جان مایه گذاشتند، تنها چیزی که می توانم بگویم این است که شرمنده مردم شدیم ما در وقت های اضافه بازی با صلاحدید کادر فنی ریسک کردیم و در دفاع خوب عمل نکردیم و همین باعث شد که به راحتی دو گل دریافت کنیم و شیرازه کار از هم بپاشد، اما هیچ کدام از این ها از تلاش و ارزش بازیکنان کم نمی‌کند چرا که آنها قرار است آینده فوتبال ایران را بسازند. 


عزیزیان: مقابل ژاپن کم نگذاشتیم
عزیزیان، مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی گفت: ما در 90 دقیقه چیزی از ژاپن کم نداشتیم و تیم برتر میدان بودیم اما در دو وقت اضافه از لحاظ بدنی کم آوردیم و این اصلی ترین دلیل شکست ما بود، حالا بعد از این شکست نمی‌توان حرفی زد چرا که خیلی از نگاه‌ها به دنبال این بود که این تیم بعد از سال‌ها المپیکی شود اما با این باخت نتوانستیم به این هدف مهم دست یابیم. 
 

محمودی: فوتبال بی برنامه محور یعنی همین/ این گونه رقابتها جای آزمون و خطا نیست
کاظم محمودی، مربی سابق تیم تراکتور سازی تبریز درباره حذف تیم ملی امید از مرحله حذفی انتخابی المپیک گفت: تیم ملی امید روز گذشته بازی خوبی را ارائه کرد اما عملکرد وی در این 4 بازی ایده آل نبود و حسرت مردم کشورمان را 44 ساله کرد .

وی در ادامه افزود: مربی تیم در این بازی ها با ترکیب متفاوتی بازیکنانش را به زمین فرستاد و در واقع به نحوی از روش آزمون و خطا استفاده می کرد باید گفت این گونه رقابتها با این حساسیت بالا جای آزمون وخطا نبوده و نیست .

محمودی با پرداختن به بازی های گذشته ملی پوشان امید گفت: ما در مقابل سوریه با ترکیبیبه میدان رفتیم و در مقابل قطر وضعیت تیمی ما دچار تغییرات فروانی شد همچنین در سومین بازی هم با شکلی جدید به میدان رفتیم به طور کلی به یک هارمونی ثابتی نرسیده بودیم . 

مربی سابق تراکتور سازی اذعان کرد: ما تا 90 دقیقه خوب بازی کردیم اما در وقتهای تلف شده قوای بدنی بازیکنان تحلیل رفت و دو گلی که دریافت کردیم نشان از ضعف دفاع راست تیم ما بود، مردم کشورمان باز هم شاهد ناکامی ملی پوشان بودند و نمی تواند برای حضور تماشاگران در ورزشگاهها خوب باشد .

وی درباره مقصران حذف و ناکامی تیم ملی امید گفت: نمی توان شخص خاصی را مقصر دانست فوتبال بی برنامه و فاقد ساختار چنین نتیجه ای را هم می گیرد متاسفانه هیچ یک از کارهای ما برنامه ندارد که می توان به تعطیلی لیگ و نداشتن بازی تدارکاتی اشاره کرد.
 
کارشناس فوتبال یادآور شد: امیدوارم از همین امروز برای 4 سال آینده برنامه ریزی کرد البته اگر فو تبال از المپیک حذف نشود اماحیف شد زیرا بهترین باز یکنان در اختیار ما بود که نتوانستیم استفاده کنیم.

صحبت های کارشناسان درباره ناکامی تیم ملی امید

درخشان: تک روی در تیم امید زیاد بود
حمید درخشان، پیشکسوت پرسپولیس گفت: بزرگترین مشکل تیم امید ایران این بود که بازیکنان بیشتر به صورت انفرادی بازی می‌کردند و کمتر کارهای گروهی در تیم دیده می شد، علاوه بر آن در قسمت نوک حمله هم دچار ضعف بودیم که مجموع این مشکلات مانع صعود تیم شد. 
 
وی افزود: قضاوت عملکرد کادر فنی سخت است زیرا باید در آن شرایط حضور دات و بعد تصمیم گرفت اما خاکپور می توانست تعویض ها و چیدمان بهتری برای تیم امید داشته باشد و از تجربیات افراد حاضر در کادر فنی استفاده بهتری کند. 
 
درخشان ادامه داد: حاشیه‌های زیادی برای تیم وجود داشت و استرس‌هایی که در مورد قطعی شدن خاکپور به عنوان سرمربی به بازیکنان داده شد از عاملهای شکست تیم امید محسوب می شود و به جای اردوهای تدارکاتی مناسب زمان زیادی برای انتخاب سرمربی گذاشته شد. 
 
وی در پایان صحبت‌هایش گفت:اگر بخواهیم در دور بعدی المپیک حضور داشته باشیم و به این حسرت 44 ساله پایان دهیم باید از همین الان تیم امید را با یک کادر فنی خوب چیدمان کنیم و تمام حاشیه ها را کنار بگذاریم و برنامه اردویی مناسبی را برای تیم امید برنامه ریزی کنیم تا صعود و رسیدن به المپیک به اما و اگرها نرسد و با آرامش به موفقیت لازم برسیم. 

روشن: مقابل ژاپن بدشانسی آوردیم
حسن روشن، پیشکسوت فوتبال گفت: تیم جوان، پر انرژی و البته کم تجربه‌ای را به این مسابقات بردیم و اصلی‌ترین دلیل نتیجه نگرفتن‌مان نیز خیال راحتی مسئولان بود.

وی افزود: برای نتیجه گرفتن باید مانند ژاپن کار کنیم و برنامه ریزی بلند مدتی داشته باشیم در مرحله مقدماتی امسال بهتر از سال‌های گذشته عمل کردیم و با کمی بدشانسی از این مسابقات حذف شدیم.

کارشناس  درباره عملکرد کادر فنی تیم امید گفت: مدت کمی است که کادر فنی روی نیمکت تیم امید نشسته است بیشتر نباید از آن‌ها داشت اما امیدوارم شرایط بهتر شود.

صحبت های کارشناسان درباره ناکامی تیم ملی امید

مدیر روستا: اخباری عامل شکست ایران مقابل ژاپن بود
علی اصغر مدیر روستا، پیشکسوت فوتبال اظهار کرد: در مرحله گروهی عملکرد خوبی داشتیم و موفق شدیم به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شویم اما اگر می توانستیم مقابل قطر به پیروزی برسیم شرایطمان در مرحله یک چهارم نهایی بهتر بود.

وی افزود: دیدار مقابل ژاپن بسیار سخت بود، تیممان در 90 دقیقه فوق العاده بازی کرد. به دلیل برخی اشتباهات محمد خاکپور در تعویض ها و پایین آمدن توان بدنی بازیکنان متاسفانه شکست خوردیم و حذف شدیم.

مدیر روستا گفت: اخباری در بعضی از موقعیت ها تیم ملی ژاپن می توانست عملکرد بهتری داشته باشد و مانع از شکست امیدهای کشورمان شود.

پنجعلی: ساختار فوتبال مشکل دارد
محمد پنجعلی، پیشکسوت فوتبال مشکل اصلی فوتبال ایران ساختار فوتبال است در چنین مواقعی نباید دنبال مقصر باشیم. ناکامی در سهمیه المپیک یک نفر مقصر نیست بلکه همه مجموعه فوتبال باید پاسخگو باشند.

وی افزود: ما به همان اندازه که بذر کاشتیم، درو کردیم و نباید انتظار بیش از حد داشت. ژاپنی‌ فوتبالی منسجم و با برنامه دارد و چندین دوره در المپیک شرکت کرده است.

وی ادامه داد: هر بازیکن ژاپن تقریبا 50 تا 60 بازی ملی دارد اما تیم به جز چند نفر دیگر بازیکنان تجربه زیادی برای بازی‌های ملی ندارند.

پنجعلی گفت: از نظر فنی نسبت به آنچه که به بازیکنان انتقال دادیم خوب بود به اعتقاد من تا زمانی که ساختار فوتبال این گونه باشد کسب این نتایج مقابل تیم‌هایی مثل ژاپن طبیعی است. این تیم‌ها حرفه‌ای کار می‌کنند و تخصص و امکانات زیادی در اختیار دارند.چیزی که فوتبال ایران وجود ندارد و زمانی که چند ماه به آغاز مسابقات مانده تیم را آماده می‌کنیم.

پیشکسوت فوتبال ایران افزود: زمانی در فوتبال به جایگاهی می‌رسیم که هرکس سر جایش باشد در فوتبال ما شایسته سالاری وجود ندارد. الان هم به خاطر مدیریت ضعیف در فوتبال خاکپور که سالهای برای تیم ملی زحمت کشیه باید زیر سوال برود.

وی گفت: مشکلی که الان بر فوتبال ما حاکم است درآمدزا نبودن و حضور کم بخش خصوصی در فوتبال است چون فوتبال ورزشی هزینه بر بنابراین کسب درآمد در این عرصه نیازمند حضور بخش خصوصی است.



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
لعنت به این فوتبال . پولهای مردمو خرج فوتبالی میکنن که در حد لیگ هند هم نیستیم . در این فوتبالو تخته کنید خیلی بهتره
آخرین اخبار