ایلام؛

ثبت نام یک هزار و 500 نفر برای دریافت وام نوسازی در ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: سهمیه احیای بافت های فرسوده استان در سال جاری هشت هزار واحد است که از این میزان تاکنون یک هزار و 500 نفر برای دریافت وام و تسهیلات نوسازی ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ سید کمال الدین میر جعفریان با بیان اینکه شش هزار و 500 سهمیه برای استفاده از وام نوسازی همچنان خالی است، اعلام کرد: مالکان واحدهای مسکونی فرسوده برای دریافت وام باید اقدام کنند.

میر جعفریان اضافه کرد:تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای نوسازی بافت های فرسوده 300 و 400 میلیون ریالی برای هر واحد است که 10 درصد از سود وام توسط دولت پرداخت می شود و متقاضیان تنها 11 درصد سود را در اقساط دراز مدت پرداخت می کنند.

وی افزود:بیش از 500 هکتار از محدوده قانونی استان ایلام را بافت های فرسوده و 230 هکتار را نیز سکونت گاه های غیر رسمی تشکیل می دهد که این میزان در مجموع 30 درصد محدوده شهری استان را شامل می شود.

میرجعفریان با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 90 هزار نفر در شهرهای ایلام، ایوان و آبدانان در بافت فرسوده سکونت دارند،گفت: سال گذشته بدلیل استقبال کم و سهم کم استان روند احیای بافت های فرسوده و سکونت های غیر رسمی نمودار خوبی را نشان نداد اما امسال با سهمیه هشت هزار واحدی این مهم سیر صعودی خوبی را داشته است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.