اصفهان؛

سرقت تخم مرغ با صادرات

در روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت تخم‌مرغ بودیم که به دلیل افزایش صادرات و محدود شدن نظم تولید و افزایش مصرف در فصل سرما است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان، سید شهاب‌الدین افضل درباره افزایش قیمت تخم‌مرغ اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت تخم‌مرغ بودیم که به دلیل افزایش صادرات و محدود شدن نظم تولید و افزایش مصرف در فصل سرما است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت تخم‌مرغ روند رو به کاهش خواهد گرفت، افزود: بر اساس تصمیمات گرفته شده در جلسه تنظیم بازار تخم‌مرغ در حال حاضر با قیمت 320 تا 370 کیلوگرم عرضه می‌شود که بنابر اندازه و کیفیت آن فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مرغ تخم‌گذار استان اصفهان با بیان اینکه محدودیت صادرات از سوی اتحادیه مرکزی تعیین می‌شود، تصریح کرد: زمانی که صادرات محدود شود قیمت افزایش یافته و این موضوع مرتبط به تصمیم‌گیری اتحادیه کشوری است.

وی درباره صدور مجوز جدید برای واحدهای تولید تخم‌مرغ بیان داشت: در حال حاضر صدور مجوز جدید صورت نمی‌گیرد چراکه بازار در حال حاضر با مازاد تولید مواجه است.

افضل با اشاره به تسهیلات مالی حمایتی از تولیدکنندگان تخم‌مرغ گفت: اکنون سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی اختصاص داده می‌شود و نرخ این تسهیلات 21 درصد است که مطلوب نیست.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مرغ تخم‌گذار استان اصفهان درباره بهبود وضعیت واحد‌های تولیدی ابراز داشت: منتظریم تا برنامه ششم توسعه اجرایی شود، البته در بسته حمایتی دولت حمایت از واحدهای تولیدی مطرح شده اما باید منتظر اجرایی شدن آن باشیم تا تأثیرات آن دیده شود.


انتهای پیام/ف

برچسب ها: صادرات ، تخم مرغ ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.