حرکت ترانه‌سرایی در کشورمان رو به جلوست

هم اکنون کسانی به بحث ترانه می‌پردازند که با صنایع بدیع و بیان آشنایی دارند و ما شاهد این هستیم که ترانه‌های خوبی کار می‌شود.

صابر قدیمی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بهبود ترانه امروز نسبت به سال‌های گذشته گفت: هم اکنون کسانی به بحث ترانه می‌پردازند که با صنایع بدیع و بیان آشنایی دارند و ما شاهد این هستیم که ترانه‌های خوبی کار می‌شود. امروز برخی ترانه‌سرایان بعضی خوانندگان را مصادره کرده‌اند و تعداد وسیعی ترانه به خوانندگان می‌دهند.

وی با اشاره به کار کردن آلبوم کامل ترانه سرایان با یک خواننده افزود: این مسئله سبب می‌شود، مانند کسی که آب به آش می‌بندد ترانه‌ای سطحی ارائه کند و مشخص می‌شود که بر روی آن کار زیادی انجام نشده است. این مسئله ساز و کاری را به وجود می‌آورد تا جوان‌ترها سخت با خواننده خوب کار کنند.

این شاعر ادامه داد: ترانه‌سرا و خواننده خوب در کشور وجود دارد؛ اما خوانندگان ما به طور صرف با افرادی که اسم هستند کار می‌کنند. این افراد ترانه درجه 3 یک ترانه سرای ماهر را برای آلبوم خود انتخاب می‌کنند. هم اکنون ترانه‌سرایان اسمی محدود هستند و در نتیجه بسته خوبی ارائه نخواهد شد.

قدیمی با اشاره به آنکه ترانه‌سراهای اسمی سفارش‌های زیادی از سوی خوانندگان دریافت می‌کنند. به همین دلیل مجبور به آب بستن به اثر خود هستند. ترانه‌سرایی، سالیان طولانی با خواننده‌ای گمنام کار می‌کند؛ اما اثر آنها توسط افراد مشهور خوانده نمی‌شود. به همین دلیل این افراد شناخته نمی‌شوند. یکی از دغدغه‌های اساسی ترانه‌سرایان ارائه آثار افرادی از این قشر است که مشهور نیستند.

این شاعر با اشاره به مضمون‌یابی خوب و شرایط بهتر ترانه امروز اظهار داشت: هم اکنون مطالعه ترانه‌سرایان اندک است. به خصوص برای افرادی که کارورز ترانه هستند. هم اکنون از هر 100 نفری که خود را در شبکه‌های مجازی، ترانه سرا معرفی می‌کنند. یک نفر آنها به طور واقعی ترانه‌سرا محسوب می‌شوند. این افراد دغدغه ترانه‌سرایی دارند. همین یک درصد نیز در بین جوان‌ترها دیده نمی‌شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار