کری: دوستی ریاض و واشینگتن از همیشه مستحکم‌تر است

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد دوستی آمریکا و عربستان «مستحکم‌تر» از همیشه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، روز یکشنبه اعلام کرد دوستی آمریکا و عربستان «مستحکم‌تر» از همیشه است و دو کشور با یکدیگر برای پایان دادن به جنگ در سوریه و یمن همکاری خواهند کرد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه قبل از ترک ریاض اعلام کرد آمریکا مثل همیشه «رابطه‌ای مستحکم، اتحادی روشن و دوستی قوی» با عربستان سعودی دارد. 

کری با اشاره به توافق بین المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران که هفته گذشته به لغو تحریم‌ها علیه ایران منجر شد، اعلام کرد: ‌ «هیچ چیز عوض نشده است زیرا ما با یک کشور برای برچیدن سلاح هسته‌ای از منطقه همکاری کردیم». 

وزیر امور خارجه آمریکا دیداری ۲۴ ساعته از عربستان سعودی داشت که در اصل به اطمینان خاطر دادن به عربستان سعودی و متحدانش که از دور شدن آمریکا از خود و نزدیک شدنش به ایران بیم دارند، اختصاص داشت. 

کری که پیش از عزیمت به لائوس در سفارت آمریکا در ریاض سخن می‌گفت، تلاش کرد برخی ذهنیت‌ها را تغییر دهد. 

وی گفت: «برخی می‌گویند آمریکا در رابطه دیرینه خود با عربستان سعودی و دیگر دوستانش در منطقه مثل سابق مستحکم نیست. توافق با ایران شاید چیز‌ها (شرایط) را تغییر داده باشد و اکنون اتحاد جدید منطقه‌ای به وجود آمده باشد. حال آنکه ما رابطه‌ای مستحکم، اتحادی روشن و دوستی قوی با عربستان سعودی داریم همانطور که همیشه داشتیم». 

وی افزود: «ما به همکاری با دوستان و متحدانمان در منطقه به منظور برقراری ثبات و شکوفایی ادامه می‌دهیم.»

وی تأکید کرد: «هیچکس به دنبال مناقشه نیست. ما تلاش می‌کنیم این مناقشه را حل کنیم.» 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار