صادرات لبنیات ایران به روسیه آغاز شد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بعد از حدود 15 ماه تلاش و پیگیری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی صادرات محصولات لبنی ایران به کشور روسیه شروع شد.

خلج رئیس سازمان دامپزشکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با حضور وزیر کشاورزی روسیه در تهران رسما صادرات محصولات لبنی از ایران به کشور روسیه اعلام شد. 

وی در ادامه در خصوص مراحل مقدماتی طی شده این توافق گفت: برای صادرات محصولات لبنی ابتدا می‌بایست کارخانه‌های تولید لبنیات از نظر موارد بهداشتی مورد تایید قرار می‌گرفتند، برای این موضوع هم مسئولان سازمان دامپزشکی کشور و هیئتی از وزارت کشاورزی روسیه از کارخانه‌های تولید فرآورده‌های لبنی بازدیدهایی را داشتند که در نهایت بعد از رفع اشکالات موجود صلاحیت آنها برای صادرات لبنیات احراز شد و مجاز به صادرات شدند.

خلج همچنین اضافه کرد: برای صادرات لبنیات فقط صلاحیت کارخانه‌ کافی نیست بلکه شیر خام سالم و بهداشتی از ارکان مهم این صادرات است و در این توافق مشخص کرده‌ایم که شیر خام سالم و بهداشتی بایستی در دامداری‌هایی که تحت نظارت سازمان دامپزشکی دام سالمی دارند و همچنین برنامه‌ پایش و کنترل برای بیماری‌هایی نظیر تب برفکی، تب مالت، و سل گاوی، در آنها اعمال و مستند شده باشد تهیه شود. 

وی در پایان گفت: امروز چهار کارخانه فرآورده‌های لبنی ما در سایت اتحادیه گمرکی مجاز به صادرات هستند و این کارخانه‌ها بایستی دامداری هایی که ویژگی‌های لازم برای تولید شیر خام سالم و بهداشتی را دارند به سازمان دامپزشکی کشور معرفی کنند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار