7 روز مانده به جشنواره فیلم فجر؛

حسین عرفانی از خواندن چندباره فیلمنامه «سینما نیمکت» گفت تا اوضاع این روزهای دوبله

حسین عرفانی از همکاری خود با «سینما نیمکت» تا وضعیت دوبله این روزها می‌گوید.

حسین عرفانی دوبلور و یکی از بازیگران فیلم‌ سینمایی «سینما نیمکت» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص راه نیافتن این فیلم به بخش نگاه نو یا سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، گفت: به نظرم «سینما نیمکت» با قابلیت بالایی که داشت، صددرصد باید برای بخش‌های نگاه نو و سودای سیمرغ انتخاب می‌شد. در واقع این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده در چند سال اخیر بوده که امسال به آن کم‌لطفی شد.

وی در مورد احساسی که به خاطر بازی در فیلم «سینما نیمکت» به دست آورده، بیان کرد: زمانی که فیلمنامه «سینما نیمکت» به دستم رسید و آن را خواندم، از بس قواعد و ساختار سینمایی در آن رعایت شده بود و قصه جذابی داشت، بلافاصله بعد از خواندن آخرین صفحه مجددا از ابتدا شروع به مطالعه کردم. این نشان می‌دهد که برای نگارشش فکر شده و زمان صرف شده است.

عرفانی درباره کیفیت کار محمد رحمانیان کارگردان «سینما نیمکت» اظهار داشت: محمد رحمانیان کارگردانی است که سینما را نیز مانند تئاتر به خوبی می‌شناسد و عملکردش درجه یک است. پس نباید به چشم یک فیلم اولی به وی نگاه کرد. امیدوارم زحمات طاقت‌فرسا اما منحصر به فرد او و کل گروه در «سینما نیمکت» به خوبی دیده شود.

این دوبلور در خصوص وضعیت دوبله این روزها بیان کرد: وضعیت دوبله به هیچ عنوان مساعد نیست؛ چون فیلمی نیست که دوبله شود پس زمانی که فیلم نباشد، از این بدتر هم خواهد شد.

عرفانی در بخش پایانی صحبت‌های خود در مورد ورود جوان‌ها به عرصه دوبله خاطرنشان کرد: ما تمایل داریم جوان‌ها در عرصه  دوبله حضور پیدا کنند و نوگرایی به وجود آید. امیدواریم شرایط هنر ارزشمند دوبله رو به بهبود رود.


انتهای پیام / 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
امیدوارم این نظر من تایید شه
همه میدونیم که هالییود و بالیوود سالیانه صدها فیلم میسازن که خب برای دوبله کم نیس اما تا وقتی سانسور بیش از حد فیلم ها وجود داره،من خودم ترجیح میدم فیلم اصل رو نگاه کنم،لااقل داستان فیلم دستکاری نشده
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۱۴:۵۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
خیلی ها خیلی چیزها دلشان می خواد..!
اما بحمدالله این مملکت اسلامیه.
آخرین اخبار