رویترز گزارش داد:

رقابت شرکت‌های بیمه جهان برای ورود به بازار ایران

رویترز نوشت مؤسسات بیمه جهان با دوره کردن شرکت‌های ایرانی، تلاش می‌کنند وارد بازار این کشور شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان رویترز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: مؤسسات بیمه و بیمه اتکایی (بیمه مجدد) جهان پس از لغو تحریم‌های ایران با دوره کردن شرکت‌های ایرانی، تلاش می‌کنند از فرصت‌های اقتصادی ایجادشده در این کشور سهمی داشته باشند. بهترین زمان ممکن برای آزمودن این مؤسسات، ماه مارس [روزهای نخست فروردین] سال جاری میلادی خواهد بود؛ زیرا با پایان سال جاری خورشیدی ایرانی و آغاز سال جدید، بسیاری از قرارداد‌های بیمه به اتمام خواهد رسید و شرکت‌های ایرانی قراردادهای جدید خود را منعقد خواهند کرد. این موضوع شرکت‌های بیمه‌ای را که بدنبال انعقاد حق بیمه‌های اتکایی هستند، نیز در بر می‌گیرد.  

در ادامه گزارش آمده است: شرکت‌ها و کارگزاران بیمه‌ی سراسر جهان به دنبال راه‌هایی برای بهره بردن از بازار 7/4 میلیارد دلاری ایجادشده در ایرانِ پسا‌تحریم هستند. شرکت‌های «آلیانتس،» «زوریخ،» «هانوفر ری» و «آر اِس اِی» از جمله این مؤسسات بیمه هستند. متخصصان بیمه و بیمه اتکایی معتقدند بخش‌های دریایی و انرژی ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری در این کشور تولیدکننده‌ی نفت، دارند. همچنین، بیمه‌های عمر در کنار بیمه‌های بازرگانی قابلیت رشد بالایی را در این کشور دارند. بیمه‌‌ی عمر کمتر از یک‌دهم کل حق بیمه‌ را در ایران تشکیل می‌دهد که در مقایسه با درصد جهانی (حدود نیمی از کل حق بیمه)، رقم بسیار ناچیزی است. 

نگارنده سپس می‌نویسد: با این وجود، شرکت‌های بیمه آمریکایی بدلیل تحریم‌های جداگانه این کشور علیه ایران، قادر نیستند از این فرصت ایجادشده، استفاده کنند.   

مدیر عامل یکی از شرکت‌های بیمه اتکایی در ایران در گفتگو با رویترز از تماس برخی از نمایندگان شرکت‌های بیمه خارجی برای همکاری با شرکت متبوعش، خبر می‌دهد. به گفته وی، این مؤسسات از زمان امضای توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، برای رسیدن «روز اجرا،» و ورود به بازار بالقوه ایران لحظه‌شماری می‌کردند.   




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار