سهل انگاري کاربران ، مهمترين عامل بروز آسيب در فضاي مجازي است

کرمان- رئيس پليس فتا "جيرفت" سهل انگاري کاربران را مهمترين عامل بروز اتفاقات ناگوار و آسيب ها در فضاي مجازي دانست

سهل انگاري کاربران ، مهمترين عامل بروز آسيب در فضاي مجازي استبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سروان" محمدرضا نجارزاده" با بيان اينکه بررسي ها نشان مي دهد حضور بسياري از کاربران ايراني در فضاي شبکه هاي اجتماعي با مخاطراتي در رابطه با تهديد حريم خصوصي آنان مواجه است، افزود: سهل انگاري اين دسته از کاربران، گاه صدمات جبران ناپذيري به آنان وارد مي کند. 

اين مقام انتظامي خاطر نشان کرد: مطالعه ي سبک کاربري کاربران ايراني نشان مي دهد که معمولاً کاربران درخواست ساير کاربران براي دوستي را به راحتي مي پذيرند و اين در حالي است که در شبکه هاي اجتماعي دوست يابي تنها دوستان و آشنايان در فضاي واقعي در اين فضا نسبت به اتصال و اشتراک گذاري اطلاعات و محتوا اقدام مي کنند. 

وي خاطر نشان کرد:فضاي شبکه هاي اجتماعي مملو از کاربراني است که با هويت هاي جعلي و براي مقاصد خاص مثل کلاهبرداري، اشاعه مسائل ضد اخلاقي و ساير اقدامات غيرقانوني و مجرمانه نسبت به ارتباط گيري با کاربران اقدام مي کنند. 

"نجارزاده "در بخش ديگري از سخنان خود به چت در فضاي مجازي اشاره کرد و گفت: چت در واقع محيطي مجازي است که افراد در آن مي‌ توانند با يکديگر تبادل نظر کنند اما گاهي اوقات برخي افراد نيز با نيت هاي مختلف وارد چت‌روم‌ها مي‌شوند و در موارد بسياري کلاهبرداران و شيادان در چت‌روم‌ها با نام‌ها و اطلاعات نادرست و جذاب اقدام به برقراري ارتباط با ساير کاربران مي‌کنند و از اين طريق دامي براي افراد مي‌گسترند. 

اين مقام انتظامي تصريح کرد:استفاده بيش از حد از چت‌هاي اينترنتي مي‌تواند منجر به اختلالات رواني دراز مدت در افراد شود زيرا هر قدر فاصله بين دنياي واقعي و تخيّلي افراد بيشتر شود، مي‌تواند منجر به افسردگي و بروز اختلالات رواني در افراد شود. 

رئيس پليس فتا شهرستان جيرفت در پايان به کاربران توصيه کرد : تمامي شبکه هاي اجتماعي، ابزارهايي را در اختيار شما مي گذارند که نسبت به تنظيم حوزه ي حريم خصوصي خود اقدام کنيد. با استفاده از اين ابزارها مي توانيد با خيال راحت تر نسبت به اشتراک گذاري اطلاعات با دوستان اقدام کنيد و دسترسي ديگران را محدود كنند. 

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.