رستمیان: ایجاد فضای شفاف در انتخابات، مانع از مه‎آلود شدن فضا خواهد شد

نماینده مردم دامغان گفت: باید فضایی روشن و شفاف برای انتخاب مردم ایجاد کنیم تا بتوانیم جلوی اغراق‎گویی‎ها را بگیریم.

رستمیان: ایجاد فضای شفاف در انتخابات، مانع دروغ‎گویی و مه‎آلود شدن فضامی‎شود.به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "عبدالرحمان رستمیان" نماینده مردم دامغان طی نطق خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ما باید فضایی روشن و شفاف برای انتخاب مردم ایجاد کنیم تا بتوانیم جلوی اغراق‎گویی و دروغ‎گویی‎ها را بگیریم نه اینکه فضایی مه‌آلود ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: از مردم آزاده، مسلمان و حتی غیر مسلمان کشورهای عربستان و آمریکا تقاضا دارم تا زمانی که اینگونه جنایات علیه ملت‌های منطقه وجود دارد، جلوی سیاست‌های دولتمردان خود را بگیرند.

رستمیان گفت: از مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم که پیام مظلومیت ملت یمن، سوریه و عراق را به جهانیان اعلام می‌کند، در حالیکه می‌بایست سازمان‌های بین‌المللی اینگونه پیام‌ها را منعکس می‌کردند اما به نظر می‌رسد این نهادها نابینا و ناشنوا هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در بحث انتخابات همانگونه که پیام حضور حداکثری داریم، باید انتخاب کیفی نیز در شعارها و بزرگ‌نمایی‌ها به عنوان یک پیام مهم تلقی شود.

وی گفت: زمان انتخابات زمانی است که سطح سواد سیاسی مردم بالا رفته باشد تا انتخاب بهتری صورت گیرد و آینده روشن‌تری رقم بخورد.

نماینده دامغان با اشاره به آلودگی هوا ادامه داد: به دلیل سیاست‌های غلط آلودگی هوا جان میلیونها نفر در دنیا و نیز هزاران نفر در کشور را می‌گیرد که این روند نتایج بدی را به دنبال خواهد داشت.

وی در بخش دیگری با اشاره به برنامه بودجه افزود: امروز که زمان رسیدگی به برنامه بودجه است، باید در سیاست‌ها دقت کنیم، بنابراین می‌بایست سیاست‌هایی را که تمرکز جمعیتی، کلانشهر نشینی و حاشیه نشینی به دنبال داشته باشد را پیشگیری کنیم.

رستمیان ادامه داد: امروز باید در برنامه بودجه برنامه میان‌مدت مناسبی را داشته باشیم، اما اگر برنامه ششم را مطالعه کرده باشیم، در بعضی مراحل وجود دو کمبود کاملا محرز است.

وی با برشمردن دو کمبود مذکور ادامه داد: اولین کمبود برنامه میان‌مدت و کمیت‌پذیر است که باید اهداف کمی داشته باشد، اما در بسیاری از موارد این اهداف کمی دیده نمی‌شود.

نماینده دامغان گفت: دومین مورد این است که برنامه‌ها فقط کیفی است، یعنی یا نگاه به افق‌های 20 ساله دارد و یا اینکه برنامه‌های احکامی کوتاه‌مدت را دنبال می‌کند، لذا ما باید با تخصیص منابع سالیانه آنها را رفع کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های سالانه بیان داشت: در مسئله بودجه انعطاف‌پذیری مجلس کم است، زیرا نظارت کافی بر شرکت‌های دولتی وجود نداشته و همان نظارت سنتی دنبال می‌شود، بنابراین نگاه کاهش هزینه در این موارد بسیار موثر است.

رستمیان از موارد کاهش هزینه به موضوع مدیریت در وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو برای اداره آب سه مدیرکل و برای مدیریت برق دو مدیرکل دارد، آیا نمی‌توانست اینها را یکی کرده و کاهش هزینه را در آنها دنبال کند؟

وی با اشاره به بحث افزایش درآمد افزود: همه وزارتخانه‌ها عواملی دارند که موجب آسیب آنها می‌شود، لذا عوارض بر آن عوامل قطعا منجر به بهبود شرایط می‌شود، اما اکنون چنین نگاهی در بودجه دیده نمی‌شود، به گونه‌آی که حتی قوانین جلوگیری از آسیب رسانی نیز اجرا نشده است.

نماینده دامغان با اشاره به متفرق بودن بخشی از بودجه، تاکید کرد: یک سوم بودجه کشور متفرق بوده و شاخص تقسیم ندارد، لذا این موارد سبب ایجاد لابی در آنها خواهد شد.

وی در بخش دیگری گفت: یکی از بهترین بندهای بودجه تبصره 22 بود که متاسفانه آقای نوبخت آنرا تخصیص ندادند، لذا باید همه عوامل این اقدامات مسئولانه به مردم جواب دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، افزود: همه شهرستان‌های کشور و از جمله حوزه انتخابیه بنده امکانات و مردم با همتی دارند، لذا با اختصاص مدیریت بر این ظرفیت‌ها بیکاری کاهش می‌یابد و حتی می‌توانیم بگوییم بیکاری نخواهیم داشت که در نتیجه آن تولید محور و ثروت‌آفرین خواهیم بود.

وی در پایان تصریح کرد: بعضی از موقعیت‌های جغرافیایی که کشور ما و شهرستان دامغان دارد مواردی از قبیل منابع، معادن و صنعت گردشگری می‌باشد، اما متاسفانه چرخه تولید ما چرخه کاملی نیست و دچار مشکل می‌باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار