زنجان؛

اجرای طرح هنر درمانی در مراکز بهزیستی

طرح تقویت و توسعه برنامه های هنر درمانی در مراکز توانبخشی روزانه بهزیستی استان زنجان اجرا می شود.

به گزارش اجرای طرح هنر درمانی در مراکز بهزیستیگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، فرهاد میرزایی گفت: کاربرد هنر در افزایش توانایی فیزیکی و تقویت مهارت های حرکتی ذهنی و همچنین استقلال افراد کم توان ذهنی در انجام امور جاری زندگی قابل مشاهده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان افزود: هنر تاثیرگذارترین عرصه برای نشان دادن توانایی های معلولان است و زبان گویای معلولین برای بیان نیازها و انتظارات آنها از جامعه و مردم است.

وی با اشاره به تعداد کثیر مراکز روزانه آموزشی توانبخشی بالای 14 سال و زیر 14 سال معلولان ذهنی ابراز داشت: دوره های هنر درمانی در سطح کشور با اجرای کارگاههای 4 روزه آموزشی آغاز شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در این کارگاه آموزشی مربیان مراکز امید، تلاش، آفرینش افق و فرزانگان ضمن آشنایی با روشهای آموزشی این  طرح با تعدادی از توانجویان به صورت عملی  کار هنری انجام خواهند داد.

میرزایی اختصاص یک اتاق در هر مرکز برای فعالیت های هنری مستمر و آموزش توانخواهان را از این پس اجرایی دانست و تصریح کرد :هنر درمانی در رشد استعدادها ،خلاقیت ها و بهبود معلولین ذهنی نقش بسزایی دارد.

وی توجه به مقوله هنر را جهت معلولین ضروری دانست و خاطر نشان کرد: در همین راستا چهارمین جشنواره تئاتر منطقه ای  معلولین طلوع شمالغرب کشور 10 تا 13 اسفند  سالجاری در زنجان برگزار خواهد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.