مركز اسناد انقلاب اسلامی منتشر كرد؛

بازخوانی ردصلاحیت به شیوه اصلاح‌طلبان

مرکز اسناد انقلاب اسلامی گزارشی با عنوان "بازخوانی ردصلاحیت به شیوه اصلاح‌طلبان" منتشر کرد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز اسناد انقلاب اسلامی گزارشی با عنوان "بازخوانی ردصلاحیت به شیوه اصلاح‌طلبان" منتشر کرد.

در این گزارش آمده است:

در جریان رسیدگی به صلاحیت كاندیدای انتخابات چهارمین دوره مجلس شورای اسلامی، تعداد کثیری از نامزدهای انتخابات مجلس چهارم از سوی هیئت‌های اجرایی وزارت كشور ردصلاحیت می‌شوند. در این دوره عبدالله نوری از چهره‌های شاخص جریان چپ یا به عبارتی اصلاح‌طلب، تصدی وزارت كشور را برعهده داشت.

عبدالله نوری در مصاحبه با بی‌بی‌سی در مقام دفاع از عملكرد خود در نحوه ردصلاحیت برآمد و به خبرنگار بی‌بی‌سی گفت: "گرایش‌های خاص سیاسی هرگز دلیل رد صلاحیت افراد در هیئت مذكور نبود و آنچه آنها انجام داده‌اند در چارچوب قانون بوده است."

اما شورای نگهبان كه پس از تشكیل وظیفه تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات را بر عهده داشت، در بررسی‌های خود بر خلاف نظر هیئت‌های اجرایی، تعداد كثیری از كاندیداها را تایید صلاحیت می‌كند.

در همین راستا روز پنجشنبه 13 فروردین 71، آیت‌الله احمد جنتی از فقهای شورای نگهبان و سخنگوی هیئت مركزی نظارت بر انتخابات طی مصاحبه‌ای با صدا و سیما اعلام كرد: "در بررسی‌های شورای نگهبان صلاحیت 180 نفر از كسانی كه توسط هئیت‌های اجرایی وزارت كشور رد شده بودند، مجددا توسط شورای نگهبان احراز شده است و تنها چهار نفر از تایید صلاحیت شدگان به وسیله هیئت‌های اجرایی در بررسی های شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند."

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار