آیت‌الله جوادی آملی عنوان کرد:

مدارس و حوزه‌های علمیه را کنار قبور امامزادگان بسازید

حوزه‌های علمیه زمانی برکت بیشتری خواهد داشت که در کنار قبور منور امامزادگان باشد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله جوادی آملی بعد از ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام حسینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان قم و اعضاء هیئت امنای امام زاده موسی مبرقع علیه السلام با اشاره به اینكه امام زادگان نسبت به جامعه بشری حق حیات دارند و در حقیقیت جامعه حیات خود را مدیون این بزرگوارن است؛ بر لزوم معرفت شناسی نسبت به مقام و جایگاه امام زادگان و قطب فرهنگی شدن آنها تأکید کرد.

وی با بیان اینکه اگر امامزادگان نبودند مردم شناختی نسبت به ائمه طاهرین و ارزشهای دینی نداشته اند، اظهار داشت: امامزادگان برکات زیادی برای جامعه اسلامی داشته اند و نمونه آشکار آن همین حوزه های علمیه است.

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به اینکه باید در جوار امام زادگان و سایر قبور بزرگان دین و شخصیتهای بزرگ تشیع، مدارس و حوزه های علمیه تأسیس شود تا مکتب و عظمت این بزرگوان نشر پیدا کنند، تاکید کرد: برخی قبرستان ها مانند قبرستان شیخان در قم جایگاه با عظمتی است که باید برای ترویج مبانی و ارزشهای دین از جایگاه این اماکن استفاده شود.

وی اظهار داشت: حوزه های علمیه زمانی برکت بیشتری خواهد داشت که در کنار قبور منور امامزادگان باشد؛ قبر امام علی(علیه السلام) صد سال مخفی بود ولی شخصیتی مانند ابو حمزه ثمالی این مرد فقهی و اصولی، کلاسهای درس را از کوفه به بیابانی به نام نجف برد، کسی هم آن سالها نمی دانست قضیه از چه قرار است و چرا وی این همه راه را پیاده به همراه شاگردان خود به آنجا می رود؛ بعد ها مردم فهمیدند اینجا قبر حضرت است و تا آن زمان فکر می کردند یک بیابان دور افتاده است.

این مرجع تقلید در توصیه به مسؤلان سازمان اوقاف افزود: باید فکری برای این قطبهای فرهنگی شود و اقدامی صورت گیرد که کل فضای امام زادگان را تدریس و تحقیق و تألیف پر کند و زمانی که انسان از زیارت بر می گردد دارای بار معنوی وافی و کافی شود. هزاران برکت در کنار قبر این امامزادگان وجود دارد که باید از آن برکت برای نشر علوم بهره برد.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه باید خیرین مدرسه ساز را ترغیب به ساخت مدارس و حوزه های علمیه در کنار قبور مقدس امامزادگان کرد، خاطرنشان کرد: همه چیز را نباید از دولت انتظار داشت بلکه باید با آگاهی دادن به خیرین متدین و اطمینان دادن به آنها این ترغیب صورت گیرد و قطعاً آنها نیز قدم پیش خواهند گذاشت و استقبال خواهند کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.