قزوین؛

احداث مراکز درمان سرطان از اولویت های این سازمان است

قائم مقام سازمان اوقاف وامورخیریه کشور، احداث مراکز درمان سرطان را از اولویت های این سازمان برشمرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از قزوین؛عبدالرضا عابد در دیدار با استاندار قزوین گفت: موقوفاتی داریم که در آن نیت واقفان ساخت مراکز درمان سرطان است و در این رابطه تاکنون شاهد راه اندازی بیمارستان هایی در چند استان بوده ایم.

وی گفت: با رویکرد یاد شده تاکنون چهار بیمارستان در استان های فارس،مرکزی،تهران و اصفهان تاسیس شده است.

قائم مقام سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به ظرفیت قزوین در حوزه مشارکت در امور وقف، اظهار کرد: این استان ظرفیت تاسیس مراکز درمانی و بیمارستانی از طریق وقف را دارا است.

وی در ادامه با اشاره به تصویب قانون اوراق وقف، گفت: این قانون از اهمیت بالایی برای تقویت فرهنگ وقف برخوردار است.

قائم مقام سازمان اوقاف وامورخیریه افزود: با این قانون، وقف دیگر به متمکنین و ثروتمندان منحصر نیست و سایر مردم نیز در آن امکان مشارکت خواهند داشت.

وی اظهار کرد: با اجرای این قانون برای مردم و خیرین امکان سهیم شدن در سنت پسندیده وقف با مبالغ اندک فراهم می شود و در این روش مردم در قالب قرارداد صلح، وجوه مورد نظر خود را به سازمان اوقاف می دهند و این سازمان این وجوده را به ساخت پروژه های عام المنفعه اختصاص می دهد.

این مسئول اضافه کرد: در صورت گسترش و ترویج این روش می توان همه ساله در نقاط مختلف کشور و با توجه به نیاز هر منطقه اقدام به احداث پروژه های عام المنفعه نظیر بیمارستان، درمانگاه، دارالایتام، آسایشگاه، مراکز علمی و آموزشی نمود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بر تقویت فرهنگ وقف تاکید کرد و گفت: در دوران انقلاب و دفاع مقدس بسیاری با بذل جان و مال خود در راه دفاع از کیان نظام و میهن اسلامی دفاع کردند و اکنون زمان ادای دین به این جانفشانی هاست و می توان با با وقف برای تاسیس مراکز جامع سرطان و بیماریهای روان گوشه ای از این ایثارگری ها را جبران کرد.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان بر تلاش برای کاهش کاغذبازی در ادارات تاکید کرد و گفت: باید از بوروکراسی های اداری صرف نظر کرد تا به اهداف خود در تاسیس نهادهای عالم المنفعه دست یابیم.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: احداث ، درمان ، سرطان ، سازمان ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.