دکتر سرافراز در افتتاحیه شبکه تهران:

شبکه تهران، شبکه‌ای چابک و کارآمد است

هدف شبکه تهران مجموعه‌ای از مأموریت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و اطلاع‌رسانی است که در همه ابعاد و موضوعات نیازمند محیط کلان‌شهر تهران هستیم.

شبکه تهران، شبکه‌ای چابک و کارآمد استبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم افتتاحیه شبکه تهران با اجرای احسان کرمی دوشنبه مورخ 5 بهمن 94 با حضور  محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و اصغر پورمحمدی معاونت صدا و سیما، رضا پور حسین قائم‌مقام  معاونت صدا و سیما، دکتر چمران رئیس شورای شهر تهران، حجت‌الاسلام ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، امیر تاجیک مدیر شبکه مستند، عوامل برنامه «دست به نقد»، بیژن نوباوه و جمعی از خبرنگاران و مهمانان برگزار شد.

دکتر سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه شبکه تهران ضمن تبریک سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: تولد شبکه جدید با این کیفیت را تبریک عرض می‌کنم. شبکه پنج که در گذشته با اسم تهران شناخته می‌شد از حدود 6 سال پیش با فرستنده دیجیتالی به پخش می‌رسید در همین راستا هویت شبکه تهران به هویتی ملی تغییر کرد. اخیراً نیز این شبکه مأموریت اقتصادی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در بین شبکه‌ها، شبکه‌ای که به طور خاص مأموریت اقتصادی داشته باشد را نداشتیم به همین جهت بعد از دادن مأموریت اقتصادی به شبکه پنج جای شبکه تهران در بین شبکه‌های سیما خالی شد.

سرافراز بیان کرد: شاید جا داشت زمان بیشتری را برای افتتاح شبکه تهران سپری کنیم اما الزامات مناسبتی پیش رو باعث شد که زودتر این شبکه افتتاح شود از جمله این الزامات می‌توان به  انتخابات مجلس خبرگان رهبری که نیاز دارد تا شبکه‌های استانی از کاندیدا دعوت کنند تا آن‌ها برای مردم صحبت نمایند.

وی افزود: هدف شبکه تهران مجموعه‌ای از مأموریت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و اطلاع‌رسانی است که در همه ابعاد و موضوعات نیازمند محیط کلان‌شهر تهران هستیم. اطلاع‌رسانی به گونه‌ای است که مردم باید از  منظومه‌ای از اتفاقاتی که در حوزه تهران می‌افتد آگاه شوند تا از این اطلاعات برای تصمیم‌گیری‌های شهری خود استفاده نمایند.

سرافراز عنوان کرد: مردم از اطلاعات درونی شهر و محیط زیستی استفاده می‌کنند بنابراین این منظومه اطلاعاتی باید کامل شود تا تسهیلات خوبی برای مردم شهر تهران فراهم گردد.

وی اظهار داشت: در این شبکه از فناوری‌های نوین و اپلیکیشن ها استفاده می‌کنیم به طوری که بخشی از برنامه‌ها را با ساختار جدید در قالب تیزرها و کلیپ‌ها آشنا شدیم. در ادامه نیز باید از این برنامه‌ها استفاده شود به طوری که بخش‌های مفصل تر در شبکه به روز شوند.

رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: شبکه تهران، شبکه‌ای چابک، با نیروی انسانی کم، جوان و کارآمد است. مدیر شبکه و نیروهای جوان آن باید این روحیه و توان را حفظ کنند تا از تجربه قدیمی‌ها و استعداد جوانترها  شبکه خوب و مفیدی برای مردم فراهم می‌کنند. این شبکه مجری محور است و قرار است در این شبکه مجریان حضور داشته و با مخاطبان ارتباط برقرار کنند. مجریان جدید این شبکه در برنامه‌هایی که قرار است پخش شود، میزبان بینندگان خواهند بود.

وی تاکید کرد:  کیفیت پخش برنامه‌های این شبکه به صورت HD  و با وضوح بالا خواهد بود. در واقع شبکه تهران اولین شبکه با وضوح تصویری بالا به شکل تولیدی در داخل کشور است. انشالله این‌گونه پخش با کیفیت به سایر کشورها نیز تسری پیدا کند.

سرافراز خاطرنشان کرد: شبکه تهران در استودیو جدید و واحد سیار به کمک مهندسان ایرانی آماده سازی شده و این یکی از نقاط قوت این شبکه است. همچنین در شبکه تهران نوار حذف و برنامه‌ها از طریق پلی لیست و سرورها پخش می‌شود که سازمان باید روز به روز از این امکانات بیشتر استفاده کند. امیدوارم نهادهای انقلابی و دستگاه‌های ذی‌ربط که برای مردم فعالیت کرده و برنامه دارند. یک شبکه مفید با اطلاع‌رسانی مناسب را در اختیار مردم تهران و شهرستان‌های آن قرار دهند.

سرافراز در پایان از محمد اصفهانی برای اجرای برنامه‌هایشان تشکر کرد و گفت: اجرای برنامه «شیر خدا» ما را به یاد این انداخت که شهر تهران احتیاج به کدخدا دارد تا امور هماهنگ تر و با هم افزایی پیش رود تا مشکلات حل شود.  در شهر تهران بهترین‌ها و زشت‌ترین‌ها در کنار هم وجود دارند مانند ترافیک، آلودگی و همچنین در عرصه‌های فرهنگی و هنری و ... در اولویت قرار داریم. امیدوارم روز به روز خوبی‌ها افزایش‌یافته و نقاط ضعف کمتر شوند و شبکه تهران در این عرصه نقش بسزایی داشته باشد.

سرافراز با خواندن شعر خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خوشنود باشی و ما رستگار به سخنان خود پایان داد.

احسان کاوه مدیر شبکه تهران در این مراسم بیان کرد: امیدوارم در کنار تجربه بزرگ‌ترها شاهد اتفاقات خوبی باشیم. خوشحالم که در ماه بهمن یک بار دیگر خبر خوبی را می‌شنویم. این خبر خوب افتتاح شبکه تهران به شکل HD در آستانه دهه فجر است. بعد از  دو سه ماه تلاش  و تولید HD این شبکه راه‌اندازی شد.

وی افزود: ما هم اکنون در ابتدای راه هستیم. تهران پر از نشاط و مهربانی است و میزبان افراد مختلف چه تهرانی و چه غیرت تهرانی است . ما در این شهر شاهد وقایع مختلفی از جمله جهاد، پیروزی انقلاب اسلامی، اهدای فرزندان برای دفاع از اسلام، دفاع از حرم‌های مقدس مکتب و ... بوده‌ام. تمام این موارد باعث شده تا در کنار هم آئینه‌ای تمام قد برای شهر تهران را افتتاح کنیم. آیینه‌ای که نشانگر خوبی‌هایمان باشد و همچنین تمام نقایص را تصحیح کند.

وی بیان کرد: جوان‌ها و مخاطبان نقش پررنگی در تولید دارند. مخاطبان خودشان نقش تولیدکنندگان را دارند.

وی تاکید کرد: شبکه تهران دو خروجی دارد یکی در تلویزیون و دیگری روی تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی است اما باز هم تاکید می‌کنم که باید زمان بیشتری را به ما بدهید چرا که ما اول راه هستیم.  ما به نظر نخبگان، اندیشمندان و مسئولان و مشارکت هم استانی‌هایمان برای شفاف شدن این آیینه نیاز داریم.

کاوه تصریح کرد: راه‌اندازی شبکه تهران تجربه عظیمی بر همکاران پرتلاش سازمان بود. با صرفه‌جویی مالی، تحقیق و استفاده از تجهیزات جدید با کیفیت و ارزان تر این شبکه راه‌اندازی شد.

وی در پایان گفت: از رئیس رسانه ملی که پدرانه به ما کمک کرد و تمام مسئولان سازمان تشکر و قدردانی می‌کنم و تقاضا می‌کنم باز هم برادران کوچک خود را یاری کنند.

بعد از اتمام صحبت‌های مدیر شبکه تهران مراسم پشت صحنه برگزاری افتتاحیه شبکه تهران پخش شد و محمد اصفهانی به اجرای زنده قطعه‌های ارمغان تاریکی، جشن ستارگان، بی واژه، ماه نو و آ سیم سر پرداخت. همچنین عباس شیر خدا نیز برنامه خود را اجرا کرد.

لازم به ذکر است نشان شبکه تهران بیانگر آبی آسمان و خاک و خشت‌هایی است که در ساخت‌وساز تهران به‌کاربرده شده است.

احسان کرمی در پایان با تقدیر و تشکر از پیشکسوتان شبکه تهران قدیم و پنج کنونی دعا کرد تا شبکه تهران همچنان به شکل محلی باقی بماند. در حین برگزاری مراسم کلیپی از ترانه‌ها و صحبت‌های مرحوم مرتضی احمدی ( صدای تهران) پخش شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار