نصیری: 21 هزار و 872 زوج کمک هزینه ازدواج دریافت کردند

مدیر کل امورفنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از پرداخت کمک هزینه ازدواج به 21 هزار و 872 زوج حائز شرایط در 6 ماه سال جاری خبر داد.

نصیری: 21 هزار و 872 زوج کمک هزینه ازدواج دریافت کردندسیروس نصیری مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در  گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: از شهریور ماه سال جاری 21 هزار و 872 زوج حائز شرایط، از کمک هزینه ازدواج استفاده کرده اند.

وی تصریح کرد: بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی که در تاریخ ثبت ازدواج ، رابطه استخدامی با کارفرما داشته و در یکی از کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی مشغول به فعالیت باشند ، می توانند کمک هزینه ازدواج را دریافت کنند.

نصیری ادامه داد: به موجب ماده 85 قانون تامین اجتماعی ، در صورتی که بیمه شده، در 5 سال پیش از ازدواج ،حداقل حق بیمه 720 روز کار را به شعبه تامین اجتماعی پرداخت کرده باشد ، مشمول دریافت این تعهد کوتاه مدت می شود.

وی در خصوص شرایط مشمولان کمک هزینه ازدواج تاکید کرد: در صورتی که فرد بیمه شده ازدواج اولی بوده و عقد ازدواج از نوع دائم و در دفتر رسمی ازدواج به ثبت رسیده باشد ، می تواند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی ، این کمک هزینه را دریافت کند. 

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: برای دریافت کمک هزینه ازدواج ، هنگام مراجعه به شعبه یا کارگزاری مربوطه همراه داشتن دفترچه درمانی ، اصل و فتوکپی صفحات شناسنامه زوج ها و اصل و فتوکپی عقدنامه الزامی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار