گزارش یوروپل: نیروهای ویژه داعش، آماده انجام حملات تروریستی در اروپا

گزارش آژانس پلیس اتحادیه اروپا نشان داد عناصر داعش گروهی از نیروهای ویژه را برای انجام حملات تروریستی در اروپا آموزش داده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، "راب وینرایت،" رئیس آژانس پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) در یک کنفرانس مطبوعاتی در آمستردام اعلام کرد: عناصر داعش گروهی از "نیروهای ویژه" را برای انجام حملاتی تروریستی در مقیاس بزرگ در اتحادیه اروپا آموزش داده اند.

وی در ادامه افزود: گروه تروریستی داعش علاقه مند به انجام حملات تروریستی در اروپا است و ظرفیت انجام آن را نیز دارد. البته همه مقامات ملی در تلاش هستند مانع از انجام چنین رویدادی شوند. این گروه تروریستی در حال تدارک حملات گسترده تر در اروپا و بخصوص در فرانسه است.

روز گذشته عناصر این گروه تروریستی فیلمی تبلیغاتی از اظهارات 9 داعشی که مسئولیت حملات تروریستی پاریس را بر عهده گرفته بودند، منتشر کردند.  وین رایت با اشاره به نتایج گزارش یوروپل اعلام کرد حملات جدید گروه تروریستی داعش بیشتر بر "اهداف نرم" متمرکز است. بر اساس این گزارش، گروه تروریستی داعش همچنین یک گروه برای انجام "حملاتی به سبک نیروهای ویژه" آموزش داده است. 

حملات تروریستی پاریس در نوامبر سال گذشته میلادی (آذر 93) و بمبگذاری در هواپیمای روسیه در اکتبر همان سال (آبان 93) نشاندهنده تغییر استراتژی داعش و حرکت این گروه به سمت جهانی شدن است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۰ تير ۱۳۹۶
مثل سگ باید کشت تا مثل اینا بوجود نیاد
آخرین اخبار