تلگراف: اقتصاد روسیه با کاهش بهای نفت و تحریم از سوی اتحادیه اروپا دست و پنجه نرم می‌کند

تلگراف در گزارشی به بررسی مشکلات پیش روی اقتصاد روسیه در نتیجه پایین آمدن بهای نفت و تحریم از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی تلگراف در گزارشی به قلم "پیتر اسپنس" نوشت:  اقتصاد روسیه درنتیجه پایین آمدن بهای جهانی نفت و تحریم از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل مداخله نظامی در آشوب داخلی اوکراین، دچار رکود شده است. رشد اقتصادی روسیه در سال 2015 سریعترین روند کاهش را در 6 سال اخیر تجربه کرد.

رشد تولیدات ناخالص داخلی روسیه در سال 2015 حدود 3.7 درصد کاهش یافت. آژانس دولتی آمار و ارقام روسیه، روس استت، اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور پس از رشد ناچیز 7 دهم درصدی در سال 2014، سال گذشته میلادی 3.8 درصد کاهش یافت. "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، ماه گذشته در سخنرانی سالانه خود اذعان کرد روسیه در حال دست و پنجه نرم کردن با بحران اقتصادی است. کارشناسان مسائل اقتصادی معتقدند روسیه هم‌اکنون در دوران رکود اقتصادی به سر می‌برد و شاخص‌های اقتصادی این کشور به شدت تضعیف شده است.

سرمایه‌گذاری در روسیه 8.7 درصد کاهش یافت، شاخص خرده فروشی نیز رکود 15.3 درصدی سالانه را تجربه کرد. ارقام اعلام شده بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های اولیه کارشناسان بوده است و پایین آمدن بهای جهانی نفت، معادلات از پیش تعیین شده را در بزرگترین کشور صادرکننده نفت به کلی برهم زد. بهاین نفت خام برنت از 115 دلار در تابستان 2014 به کمتر از بشکه‌ای 28 دلار در معاملات روز دوشنبه سقوط کرد. 

پوتین ماه گذشته اعلام کرد بودجه روسیه با احتصاب بهای 50 دلاری نفت برنت در سال 2016 بسته می‌شود؛ اما گذشت زمان نشان می‌دهد پیش بینی رئیس جمهور روسیه بسیار خوشبینانه بوده است. ارزش واحد پولی روبل نیز به کمترین سطح در برابر دلار آمریکا رسید و مشکلی بر مشکلات جدی مسکو افزود. بلومبرگ اعلام کرد پس از واحد پول "پزو" آرژانتین، در 3 ماه گذشته روبل روسیه پایین‌ترین ارزش را در برابر دلار داشت. "الویرا نابیولینا،" رئیس بانک مرکزی روسیه، اعلام کرد برای تقویت اقتصاد کشور باید از تمام راه‌های ممکن استفاده شود تا بار دیگر ثبات مالی به روسیه بازگردد. مقامات بانک مرکزی روسیه جمعه این هفته برای تعیین سیاست‌های مالی جدید مانند افزایش نرخ بهره بانکی تشکیل جلسه می‌دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار