مدیر کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی:

کمبود بودجه مانع پشتیبانی از موزه‌ها/ ابلاغی درباره رایگان بودن بازدید موزه‌ها به ما نرسیده است

ظرفیت اعتباری و مالی ما در حدی نیست که موزه‌ها را در ایام دهه‌ فجر پشتیبانی کنیم.

کمبود بودجه مانع پشتیبانی از موزه‌ها می‌شودمحمدرضا کارگر مدیر کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی در گفتگو با خبرنگار
حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه‌ موزه‌ها در ایام دهه‌ فجر گفت: تمام موزه‌ها جدا از برنامه‌های معمول مثل جشنواره‌ها، همایش، نمایش‌ها و ... موظفند به مناسبت ایام مختلفی که در طول سال اتفاق می‌افتد و متناسب با آن، برنامه‌هایی را داشته باشند و این موضوع به صورت برنامه‌ریزی شده و منظم در کل موزه‌‌ها انجام می‌شود.

وی در خصوص ظرفیت بودجه برای اجرای برنامه موزه‌ها گفت: متاسفانه ظرفیت بودجه‌ای که داریم، به اندازه‌ای نیست که بتوانیم، موزه‌ها را از نظر اعتباری پشتیبانی کنیم و آن‌ها باید از منابع مالی خودشان استفاده کنند. به همین دلیل ما نتوانستیم در چارچوب مشخص و تعیین شده کل برنامه‌ها را مشخص کنیم. لذا موزه‌ها باید با توجه به ظرفیت و توانایی که متناسب با منابع خود دارند، برای برگزاری برنامه‌های این ایام اقدام کنند.

کارگر در مورد رایگان بودن بلیت‌ها برای بازدید از موزه‌ها گفت: ببینید موزه‌ها فقط برنامه‌های خودشان را در این روزها برگزار می‌کنند، اما از نظر بازدید رایگان، اگر ریاست سازمان آقای سلطانی‌فر دستورش را صادر کند، بازدید را رایگان می‌کنیم؛ ولی در حال حاضر ابلاغی به ما نرسیده است.

وی در ادامه اظهار داشت: ما برنامه‌ بازگشایی موزه‌هایی در سراسر کشور و آموزش به موزه‌داران را در دستور کار داریم. این را هم بگویم بودجه‌ میراث فرهنگی خیلی کم است و ما با قناعت به سر می‌بریم.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار