داعش اموال بانک‌های شهر سرت لیبی را در اختیار گرفته است

شهردار شهر سرت لیبی اعلام کرد که تروریست‌های داعش همه اموال موجود در بانک‌های این شهر را تحت نفوذ خود درآورده‌اند.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، "خلیفه المعدانی،" شهردار شهر سرت واقع در شرق طرابلس پایتخت لیبی، اظهارکرد حدود 50 میلیون دینار لیبی که کل اموال و دارایی‌های موجود در بانک‌های این شهر به شمار می رود، به دست تروریست‌های داعش افتاده است.

وی با بیان اینکه سیطره داعش بر همه بانک‌های این شهر، باعث می‌شود اهالی این شهر در باز پس گیری اموال خود دچار مشکل شوند، افزود که با عبدالحفیظ تریبیل یکی از مسئولان بانک مرکزی لیبی در خصوص افتتاح شعبه‌هایی برای بانک‌هایی که در سرت بسته شده ، گفتگو شده است.

براساس این گزارش، تروریست‌های داعش همه نهادها و سازمان‌های دولتی در شهر سرت را تحت کنترل خود در آورده که این امر باعث شده یک هزار و 300  خانواده لیبیایی این شهر را ترک کنند.

از سوی دیگر، دولت موقت لیبی امروز اعلام کرد که انبار غلات و آرد این شهر رو به پایان است که در صورت تمام شدن بحران جدی در هزینه‌های این کالای اساسی ایجاد خواهد شد.

داعش از خلا وجود دولت یکپارچه در لیبی سو استفاده کرده و از شهر سرت به عنوان مقر خود در این کشور نام می‌برد.

لیبی بزرگترین کشور نفت خیز در آفریقاست به طوری که در سال 2011 روزانه یک میلیون و 600 هزار بشکه در روز نفت تولید می کرد که این میزان تولید اکنون به یک سوم رسیده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار