رقابت ایران با کشورهای غربی در حوزه علم و فناوری

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در علوم و فناوری به جایگاهی رسیده‌ایم که قابل رقابت با کشورهای غربی هستیم و پیشرفت‌های زیادی در حوزه دانش هسته‌ای داشته‌ایم.

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اگر روی نظام آموزشی کشور سرمایه گذاری لازم را انجام بدهیم می‌توانیم ضعف‌ها و کاستی‌ها را رفع کنیم البته باید بررسی کنیم که در چه موضوعاتی ضعف داریم تا با راه حل‌های علمی ضعف‌ها را به قوت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: امروزه جوانان تحصیل کرده و متخصص در کشورمان کم نداریم و دانشگاه‌های ما ظرفیت فوق العاده برای تحصیل این جوانان فراهم کرده است، در پزشکی به جایگاه خوبی رسیده‌ایم و به نتایجی که مد نظرمان بوده دست پیدا کرده‌ایم.

کرمی عنوان کرد: در علوم و فناوری در جایگاهی هستیم که قابل رقابت با کشورهای دیگر هستیم. علاوه بر آن پیشرفت‌هایی را در دانش هسته ای داشته‌ایم.

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: باید نظام آموزشی‌مان را سازمان‌دهی کنیم و اقتصاد دانش بنیان را فراگیر کنیم باید تا تجربه‌های خوب گران‌بها داریم دست به کار شویم و موانع توسعه را از سر راهمان برداری تا مشکلات از این طریق حل شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار