بلومبرگ گزارش داد:

افزایش ارزش اوراق قرضه اروپا به دنبال کاهش بهای نفت

بلومبرگ در گزارشی به تحولات اخیر بازار نفت و تأثیر آن بر ارزش سهام پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، آغاز دوباره روند کاهشی بهای نفت به همراه شواهد بسیاری در خصوص اشباع شدن بازار از این طلای سیاه، سبب شده است بازار سهام اروپا و و شاخص سهام آمریکا پیش از اعلام نخستین بیانیه در صوص سیاست «فدرال رزرو» در سال جاری میلادی با کاهش روبرو شود. به دنبال این مسئله، ارزش ین تقویت شد و ارزش اوراق قرضه اروپا افزایش یافت.

پس از آنکه آمارهای بخش صنعتی آمریکا نشان داد میزان ذخایر نفتی افزایش یافته است نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت بشکه‌ای حدود 30 دلار فروش رفت، روند سقوط بازار سهام اروپا که از یک ماه پیش آغاز شده بود شدت یافت و کمپانی «اَپل» نخستین کاهش را در حراج خود از سال 2003 تاکنون پیش‌بینی کرد. این موضوعات نگرانی سرمایه‌گذاران از چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی را در پی داشته است.

کاهش 18 درصدی بهای نفت در سال جاری میلادی سبب تغییر و تحولات بسیاری در بازار شده است، سقوط ارزش سهام، محدود کردن صدور اوراق قرضه تجاری و کاهش تعداد معامله‌های بورس از جمله این موارد است. سرمایه‌گذاران در انتظار بیانیه بانک مرکزی آمریکا هستند که روز چهارشنبه منتشر می‌شود. انتظارها در مورد آن است که ببینند آیا نوسانات شدید قیمت‌ها سبب شده است برای بار چهارم در سال 2016 نرخ بهره بالا برده شود.

«پیتر دیکسون،» اقصاددان «کامرزبنک» در لندن، در این خصوص گفت: در حال حاضر که فصل درآمدزایی شرکت‌ها است به نظر نمی‌رسد اوضاع بهتر از این شود. اگر فدرال رزرو امشب نرخ بهره را پایین اعلام کند، بازار سقوط خواهد کرد. دست‌کم در این صورت سرمایه‌گذاران فرصت فکر کردن و ارزیابی مجدد ارزش‌گذاری‌های سهام را خواهند داشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار