یزد؛

یزد قطب درمان سوختگی جنوب شرق کشور

بیمارستان سوانح و سوختگی استان یزد قطب درمان سوختگی جنوب شرق کشورمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،ازیزد؛  بیمارستان سوانح و سوختگی شهید محراب استان در ۲ بخش سوختگی و درمانگاه، بخش‌های پاراکلینیک، آزمایشگاه، دارای بخش‌های بستری برای درمان بیماری‌های پوستی در استان است.

 همچنین انواع جراحی‌های عمومی و جراحی‌های زیبایی شامل جراحی شکم، سینه، بینی و گونه و همچنین جراحی ترمیمی شامل لب شکری و شکاف کام، انواع گرافت‌ها و ضایعات پوستی و زخم‌های بستر با حضور متخصصان در این انجام می‌شود.

 همزمان با اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت در اردیبهشت سال ۹۳ این طرح در بیمارستان شهید محراب هم اجرا شد و بیماران بستری با داشتن دفترچه بیمه تنها ۶ درصد هزینه و بیماران روستایی نیز تنها ۳ درصد هزینه درمان را پرداخت می‌کنند.

همچنین این طرح باعث ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به بیماران از جمله خدمات درمانی و رفاهی، توسعه فضای فیزیکی بیمارستان و فضاهای بستری شده است.
  ارتقای اورژانس و تکریم ارباب رجوع نیز از نتایج اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستان شهید محراب است.

۳نفر از استادان فوق تخصص جراحی زیبایی، ۲ نفر جراح عمومی، ۴ نفر متخصص پوست و مو، ۲ نفر متخصص داخلی، یک نفر متخصص غدد و۳ نفر متخصص
 بیهوشی با این بیمارستان همکاری می‌کنند.


این بیمارستان علاوه بر پذیرش بیماران بومی استان، بیماران استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور را هم پذیراست.

بیشتر سوختگی‌ها از منابع خارجی از جمله منابع گرمایی، شیمیایی، الکترونیکی و تشعشعی به وجود می‌آیند. طبق مطالعه انجام شده بیشترین عامل سوختگی عبارت از آتش یا شعله، مایعات داغ، وسایل داغ و مواد شیمیایی است. ۶۹ درصد آسیب‌ها در محل کار یا خانه اتفاق می‌افتد.

بیمارستان سوانح و سوختگی شهید محراب استان با هدف درمان حوادث ناشی از سوختگی به همت و تلاش سومین شهید محراب شهید آیت الله صدوقی در دو بخش سوختگی و درمانگاه در سال۶۱ راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.