سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

مارک تونر اعلام کرد بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، مارک تونر، سخنگوی این وزارتخانه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد برای بحران سوریه راه حل نظامی وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:چرا مخالفان دولت سوریه باید بدون پیش شرط و در حالی که از طرف دولت بمباران می شوند، در این مذاکرات حاضر شوند،مدعی شد: ما معتقدیم رژیم اسد موانع موجود بر سر راه ارسال کمک های بشردوستانه و از جمله مواد غذایی را باید رفع کند و بمباران  غیرنظامیان را  در مناطق مختلف سوریه با بمب های بشکه ای متوقف کند. این موضوع لازم به گفتن نیست که ما و کشورهای حاضر در گروه دولتهای طرفدار سوریه از ابتدای این فرآیند خواهان انتقال سریع قدرت سیاسی در سوریه بوده ایم. ما هیچگاه نگفته ایم که این موارد باید از مذاکرات کنار گذاشته شوند. فشار باید بر این رژیم وجود داشته باشد تا این موارد را بپذیرد و گام هایی اعتماد ساز را بردارد. این فرآیندی طولانی است و همه به این موضوع اذعان دارند.

 ما درباره مذاکراتی قریب الوقوع صحبت می کنیم که ممکن است شاهد یکصد و هشتاد درجه تغییر  از هرکدام از طرفین در مواضع آنها در یک روز و یا یک هفته شاهد باشیم. زمانی که گفتگوها برگزار شود، آنگاه شاهد معیارهایی خواهیم بود که می تواند سبب برداشته شدن گام هایی محکم حتی از طرف دولت سوریه شود. موضوع مهمی که لازم بوده دولت سوریه آن را تشخیص دهد این است که در حال حاضر هیچ راه حلی نظامی برای بحران این کشور وجود ندارد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار