شهرکرد؛

ايجاد 15 مجتمع گلخانه ای در چهارمحال و بختیاری

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از استعدادیابی و شناسایی مکان های مناسب برای ایجاد 15 مجتمع گلخانه ای در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ برزو هیبتیان گفت: این شرکت در جهت اجرای سیاست های وزارت جهادکشاورزی درخصوص ایجاد مجتمع های گلخانه ای به منظور صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی، اقدام به استعدادیابی و شناسایی مکان های مناسب برای ایجاد مجتمع های گلخانه ای در چهارمحال و بختیاری کرده است.

وی افزود: برای دستیابی به این هدف، 15 نقطه مناسب برای احداث گلخانه های منطبق با ضوابط نظام گلخانه ای و با لحاظ دسترسی به امکانات و زیرساخت های اولیه از قبیل تأمین آب، برق، گاز، جاده و تمایل به سرمایه گذاری در سطح استان تعیین شده است.

هیبتیان اضافه کرد: احداث این مجتمع ها با انجام استعلامات در حال پیگیری، در آینده نزدیک، زمینه اشتغال، تولید محصولات گلخانه ای و درآمد را به همراه خواهد داشت.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به موقعیت خاص این استان از نظر شرایط آب و هوایی و نور مناسب، زمینه تولید گل های شاخه بریده مانند رز و آلسترومریا هم فراهم می شود.

وی افزود: شرایط آب و هوایی مطلوب، همچنین زمینه تولید توت فرنگی و سایر محصولات گلخانه ای را فراهم خواهد کرد.

هیبتیان یادآور شد: در قالب مجتمع های کشاورزی، هزینه زیرساختهای لازم کاهش یافته و با مدیریت منسجم بر تولید، زمینه بسته بندی، فرآوری و صادرات محصولات گلخانه ای نیز ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجتمع پرورش قارچ شهر جونقان به مساحت 12 هکتار و مجتمع تولید گل شاخه بریده بلداجی به مساحت 18.8 هکتار ایجاد و زیرساختهای آنها از قبیل آب و برق فراهم شده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است، از متقاضیان خواست: برای ایجاد واحدهای تولیدی به شرکت شهرک های کشاورزی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ي


برچسب ها: کلخانه ، کشاورزی ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.