قم؛

نجات ‌بشریت از خطر جریان‌های تکفیری ‌

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: از رهبران سیاسی دنیا می‌خواهیم کشورهایی که از این گروه‌ها حمایت مالی و سیاسی می‌کنند را مورد تحریم قرار دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در کنگره خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد در سخنانی این همایش را صرفاً یک گردهمایی علمی و نه سیاسی دانستند.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کردند: علمای جهان اسلامباید گردهم آیند و جهان را از وجود جریان‌های تکفیری پاک کنندو باید اثبات کنیم کسانی که اسلام را دین خشونت و کشتار معرفی می‌کنند از ما نیستند.

 آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کردند: می‌توان به همه مردم جهان اعلام کرد اسلامی که محمد مصطفی(ص) آورده با آنچه گمراهان تکفیری بی‌خبر می‌گویند در تعارض کامل است و هیچ ارتباطی میان این دو نیست.

ایشان افزودند: قرآن کریم بارها تأکید کرده با کسانی که سر جنگ با شما ندارند به نبرد برنخیزید و با آن‌ها به عدالت رفتار کنید چراکه خداوند، عدالت و مهربانی را دوست دارد.

ایشان خاطر نشان کردند: بلکه می‌توان باکسانی که با مسلمانان سر جنگ ندارند پیمان دوستی بست، ولی جماعت تکفیری یک نوع احساس ناامنی در تمام دنیا به وجود آورده‌اند زیرا مقید به هیچ قانون، برنامه اخلاقی و انسانی نیستند و به صغیر و کبیر رحم نمی کنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کردند: برخی تکفیری‌ها را به خوارج صدر اسلام تشبیه می‌کنند درحالی‌که خوارج پیشین چنین جنایاتی را مرتکب نمی‌شدند، آن‌ها این‌همه کشتار و تخریب وحشتناک به راه نینداختند، زنان غیرمسلمانان را به بازار نبردند و نفروختند، فحشای زشت به نام جهاد نکاح به راه نینداختند و مساجد و قبور مقدس را تخریب نکردند.

ایشان عنوان کردند: وظایف علمای اسلام این است که دست در دست هم دهند و کاری کنند که ریشه این افکار انحرافی با منطق و استدلال سوزانده شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: اشتباه فاحش آن‌ها از نظر قرآن و سنت نبوی، وهابی‌ها را به پرتگاه تکفیر همه مسلمانان کشانده؛ آن‌ها تصور می‌کنند هرگونه توسل و درخواست حاجت از پیامبران و بزرگان هرچند به‌صورت تقاضای شفاعت در نزد خداوند باشد کفر و شرک است و حتی از اینکه کفر دارای معانی متعدد است هم غافل هستند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کردند: تکفیری‌ها از این آموزه اسلامی بی‌خبرند که شرک یعنی کسی را همتای خداوند دانستن و صفات الهی را برای دیگران متصور بودن، اما اگر کسی اولیای الهی را در محضر خداوند به شفاعت بطلبد و از آن‌ها بخواهد در نزد خداوند سفارش کنند کاری صورت بگیرد، عین توحید و بلکه تأکید بر توحید است زیرا همه منتهی به ذات پاک پروردگار می‌شود.

ایشان عنوان کردند: امروز تکفیری‌ها بلای مهم جهان اسلام و بشریت هستند و همگان معتقدند راه‌حل سیاسی و نظامی علیه آن‌ها به‌تنهایی پاسخگو نبوده و باید کار فکری، فرهنگی و رسانه‌ای صورت بگیرد تا ریشه‌های تکفیر از بین برود.

  آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: تشکیل این دبیرخانه برای ارتباط دائمی با علمای جهان اسلام به‌منظور مقابله با خطر جریان‌های تکفیری است؛ امیدواریم همه علما و سیاسیون از محصولات فکری و فرهنگی این دبیرخانه استفاده بیشتری ببرند.

ایشان خاطرنشان کردند: از همه رهبران سیاسی دنیا می‌خواهیم تا کشورهایی را که از گروه‌های تکفیری حمایت مالی و سیاسی و رسانه‌ای می‌کنند مورد تحریم و فشار قرار دهند زیرا به‌یقین، فتنه تکفیر به‌زودی دامن همه آن‌ها را خواهد گرفت همان‌گونه که آثارش ظاهر شده است زیرا تکفیری‌ها هیچ حدومرزی را نمی‌شناسند.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کردند: از سفرای کشورهای خارجی و رسانه‌ها می‌خواهیم پیام این کنگره را به همه کشورهای اسلامی و تمام مناطق جهان برسانند تا بیش از این شاهد کشتار، بی‌رحمی و ناامنی در سطح بین‌المللی نباشیم.

آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کردند: پیشنهاد ما راه‌اندازی شبکه‌ای تلویزیونی به زبان‌های مختلف برای مقابله علمی و فرهنگی با این پدیده خطرناک است که همه کشورهای اسلامی هم در آن سهیم باشند و ما نیز به‌نوبه خود کمک خواهیم کرد تا ماهیت واقعی شعارهای به‌ظاهر فریبنده و جذاب تکفیری‌ها آشکار شود.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.