تبریز؛

سفر تجار لهستانی به تبریز

هیئتی متشکل از تجار و بازرگانان لهستانی به همراه سفیر این کشور در ایران برای ملاقات و مذاکره با تجار آذربایجانی به تبریز سفر کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رئیس اتاق بازرگانی تبریز در این دیدار گفت:تبریز و آذربایجان به لحاظ همسایگی با چند کشور خارجی از موقعیت استراتژیکی برخوردار است و در بیشتر صنایع جزو ردیف های اول کشوری است .

حسن زاده افزود:تراکتورسازی ،صنایع پتروشیمی ،داروسازی ،قطعه سازی ،نساجی،چرم ،مصالح ساختمانی و خدمات مهندسی از صنایع عمده ی آذربایجان شرقی است.

وی گفت:مسئولان کشور ما مامی انکانات بین المللی و استانداردهای جهانی را برای سرمایه گذاری خارجی در ایران به طور مشارکتی فراهم کرده اند و تمام تضمین های لازم برای سرمایه گذاری و معافیت های مالیاتی در ایران لحاظ شده است.

سفیر لهستان در ایران نیز گفت :در 25 سال گذشته رشد اقتصادی ما 400 درصد بوده و 4 برابرشده است و 70 درصد تولیدات ما به غرب صادر می شود.

یولیوش گویو افزود:ارتباط رودررو باعث آشنایی بیشتر و رشد و توسعه می شود و ما بسیار علاقه مند به برقراری ارتباط اقتصادی با ایران و آذربایجان شرقی که از نظر صنعتی شباهت زیادی به جنوب غرب لهستان دارد هستیم.

وی افزود:قطعه سازی از صنایع مهم ماست و 70 درصد قطعات خودروهای تولیدی کشور آلمان را ما تولید میکنیم و با ایران نیز همکاری مستقیم و بدون واسطه را خواستاریم.

در این نشست که برای مذاکره ی رودرروی تجار آذربایجانی و لهستانی ترتیب داده شده بود متأسفانه استقبالی از طرف تجار آذربایجانی مشاهده نشد.

به نظر میرسد در این دیدارها باید صنایعی از طرف اتاق بازرگانی تبریز معرفی شود که توان رقابتی داشته و مورد نیاز طرف های خارجی باشد که این امر نیازمند مطالعه و کار کارشناسی است.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.