آلمان نیروهای نظامیش را در عراق تقویت می‌کند

پارلمان آلمان افزایش حضور نظامی این کشور را در عراق و مالی، تصویب کرد.

آلمان نیروهای نظامیش را در عراق تقویت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از برلین، نمایندگان پارلمان آلمان روز پنجشنبه به تقویت حضور نظامی کشور در عراق و مالی رأی مثبت دادند. برلین اعزام ششصد و پنجاه نیروی نظامی برای کمک به ارتش فرانسه را پیش بینی کرده است.

نمایندگان «بوندستاگ» با پانصد و دو رأی موافق، شصت و شش رای مخالف و شش رأی ممتنع ، اعزام ششصد و پنجاه نظامی ارتش آلمان را به مالی تصویب کردند. نظامیان آلمانی برای حمایت از اجرای توافق‌نامه صلح میان دولت مالی و شورشیان در شمال این کشور قرار است به نیروی صلحبان سازمان ملل متحد در مالی کمک کنند. پیش‌تر قرار بود حداکثر یکصد و پنجاه نظامی آلمانی به مالی اعزام شوند.

«اورسلا فان در لِین،» وزیر دفاع آلمان، در مصاحبه ای با اشاره به عدم ثبات در شمال مالی، در خصوص عواقب خطرناک اعزام نیرو به مالی و به خطر افتادن جان نظامیان آلمانی هشدار داد. در جنوب مالی که نسبت به شمال این کشور از وضعیت امنیتی بهتری برخوردار است، حدود دویست نظامی آلمانی در مأموریت اروپایی آموزش نظامیان مالی شرکت دارند.

همچنین ،نمایندگان بوندستاگ با چهارصد وچهل و یک رأی موافق، هشتاد ویک رأی مخالف و چهل وهشت رأی ممتنع ، حضور نظامی پنجاه تا یکصد و پنجاه نفری در شمال عراق  را در چارچوب مأموریت آموزش وتجهیز، به تصویب رسانند.

به نوشته اشپیگل، آلمان قصد دارد برای آموزش نیروهای مسلح لیبی، بیش از یکصد نظامی به این کشور اعزام کند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار