تبریز؛

مبارزه با قاچاق کالا و ارز

فرماندار سراب خواستار ارائه شیوه های جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز متناسب با شرایط این شهرستان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ داود گرشاسبی، در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان سراب بر لزوم تدوین برنامه ها و راه کارهایی متناسب با شهرستان سراب و اقدامات فرهنگی و علمی در این زمینه تاکید کرد.

وی ، با اشاره به نقش سازمانهای امنیتی و قضایی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با وجود اینکه پلیس و نیروی انتظامی نهایت تلاش خود را در به دام انداختن قاچاقچیان می کند ولی مبارزه با قاچاقچیان نیازمند همکاری ارگان ها و نهادهای دولتی دیگر دخیل در امر مبارزه با قاچاق است.

گرشاسبی با تاکید بر فرهنگ سازی و اعمال روش های پیشگیری ادامه داد: صرفابرخوردقانونی تنددرامرمبارزه باقاچاق کارسازنیست؛بلکه دراین میان آموزش شهروندان وپیشگیری موثرترازاعمال روشهای فیزیکی است.

وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده برخورد فیزیکی مردم رابیشتربه سمت خریدکالاهای قاچاق سوق خواهد داد.

فرماندار سراب اضافه کرد:هرحرکتی درباره مبارزه باقاچاق کالاوارزنیازمندبررسی تمام جوانب وتبعات آن است ونبایددراین مورد صرفا به اجرای دستورمبارزه باقاچاق بسنده کرد؛بلکه باآینده نگری وسنجیدن عواقب امربهترین رویه و مناسب با وضعیت شهرستان را در پیش گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه ریزی وهماهنگی، نظارت برمبارزه باقاچاق کالاوارز سراب تصریح کرد: وظیفه اصلی ما مسئولین به عنوان مجریان قانون و دست اندرکاران اجرای قوانین جدا از بحث مبارزه با قاچاق عادت دادن شهروندان به رفتارهای درست و فرهنگ سازی در این زمینه است.

وی درباره نحوه برخورد باقاچاقچیان افزود: درمواجه باقانون شکنان در مرحله اول تذکردر مرحله دوم جمع آوری اجناس و اگر این دو مورد به نتیجه نرسید معرفی به دستگاه مربوطه سومین رویکرد دستگاه های بازدارنده باید باشد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.