اصفهان؛

دخالت دولت در حوزه گردشگری بخش خصوصی را دچار چالش می‌کند

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ورود بخش دولتی به حوزه تصدی‌گری گردشگری سم است، زیرا اگر دولت در این حوزه دخالت کند، جلوی موفقیت بخش خصوصی گرفته می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، فریدون ‌الهیاری ظهر امروز آیین افتتاح دوره مدیریت هتلداری دانشگاه مادول اتریش در دانشگاه اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های عظیم اصفهان در حوزه گردشگری اظهار داشت: اصفهان در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، تنوع فرهنگی و قومی مقصد مناسبی برای کسانی است که به دنبال شناسایی جوامع جدید هستند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه منابع انسانی در حوزه گردشگری بیان کرد: ما در زیرساخت‌های گردشگری و هتل با چالش‌های جدی و کمبود مواجه هستیم اما تقویت و آموزش منابع انسانی می‌تواند همه نواقص ما را در این حوزه جبران کند و در واقع می‌توان گفت که منابع انسانی جز زیرساخت‌های ضروری گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه گردشگری گفت: ورود بخش دولتی به حوزه تصدی‌گری گردشگری سم است زیرا اگر دولت در این حوزه دخالت کند، جلوی موفقیت بخش خصوصی گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان ریشه‌های تاریخی زیادی در حوزه صنایع‌دستی، گردشگری و میراث فرهنگی است و در بخش هتلداری، راهنمایان تور نیز ظرفیت‌های بالایی دارد که این حوزه‌ها نیازمند توجه بخش دولتی و بخش خصوصی است تا انقلاب نوینی در حوزه گردشگری اتفاق بیفتد.

الهیاری با بیان اینکه این حق اصفهان است که کلاس گردشگری آن در حد کلاس سطح یک بین‌الملل باشد، تصریح کرد: در همین راستا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برنامه‌های کلانی را در سطح بین‌الملل دنبال می‌کند که نمونه آن انتخاب اصفهان به‌ عنوان دومین شهر جهانی صنایع‌دستی بود که اتفاقی بزرگ در دیپلماسی فرهنگی ایران و اصفهان بود.

وی با اشاره به اتصال اصفهان به شبکه شهرهای خلاق بیان کرد: اصفهان به‌واسطه صنایع‌دستی خود به 116 شهر عضو در شبکه جهانی شهرهای خلاق پیوست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های پیش روی اداره کل میراث در سال آینده در حوزه گردشگری گفت: در مهرماه 95 نشست شورای جهانی صنایع‌دستی و در دی‌ماه 95 کنوانسیون 2017 راهنمایان تور جهان به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.