اصفهان؛

نباید از مردم برای خدمات شهری در مناطق وجه گرفته شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از دریافت وجه در مناطق شهرداری اصفهان انتقاد کرد .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، رضا امینی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: متاسفانه در هفته گذشته و ماه های گذشته شاهد اعتراضات شدید بازنشستگان شرکت ذوب آهن به منظور تعویق در پرداخت حقوقشان بودیم که تجمعاتی را در شهر داشتند و مراتب عمیق نارضایتی خود را از صندوق باز نشستگی و وزارت رفاه، کار و اموراجتماعی اعلام نمودند . 

وی اضافه کرد: به رغم تلاش های استاندار اصفهان حقوق این قشر زحمت کش که سالها حق بازنشستگی از آنها کسر شده است تا در ایام پیری و آبروداری تضمین معیشت آنان باشد معوق شده است و بعضی از آنها وضعیت رقت باری را در زندگی تحمل می کنند .


رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: بجا ست که نمایندگان مجلس و به طور ویژه نمایندگان حاضر و داوطلبانی که در ایام انتخابات در محافل مختلف حاضر شده و به بازنشستگان قول حل مشکلات را می دهند، اکنون که در آستانه بررسی و تصویب بودجه سال 95 کشور هستیم پیش بینی لازم جهت رفع مشکل آنها را بکنند.

امینی در ادامه سخنان خود با اشاره به فضای نامطلوب اطلاع رسانی و شبکه های اجتماعی اظهارکرد: ضمن تشکر از تلاش های صادقانه اصحاب رسانه در انعکاس اخبار مفید، اما متاسفانه این روزها میزان و نوع مصاحبه ها در مدیریت شهر، حال و هوای مناسبی ندارد و نگاه برخی از مدیران به رسانه ها و شبکه های اجتماعی، نگاه ابزاری و وسیله بروز و ظهور فردی و شخصی شده است.

وی افزود: با مصاحبه و لفاظی و چرخش های دائمی در شبکه های اجتماعی مشکلات مردم حل نمی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: استفاده از جایگاه ها، امکانات و فرصت هایی که متعلق به مردم است در مسیر ایجاد تفوق های ظاهری شخصی، هم آلوده به شرک خفی است که قطعا موجب خشم خداوند خواهد شد و همچنین زمینه ایجاد مظلمه شرعی را فراهم می کند که این مهم توهینی به فهم و شعور مردم است.

امینی خاطرنشان کرد: امید مردم از تحول مدیریت در شهرداری، تغییر در کیفیت زندگی و تغییرات اساسی در برنامه ریزی ها،شایسته سالاری ها و رویکردها و تعادل منطقی در ابعاد مختلف مدیریت، شناسایی و حل مشکلات عدیده فراروی شهروندان بود.

وی تاکیدکرد: زمان مصاحبه و شعار به اتمام رسیده و لازم است ضمن عملیاتی کردن شعارها، اطلاع رسانی سریع، صریح، مفید و شفاف و در حد ضرورت، زمینه های نارضایتی مردم را کاهش داده و موجبات رضایت ولی نعمتان انقلاب را بیش از گذشته و صادقانه فراهم نماییم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اکنون به همه کسانی که در استفاده از امکانات بیت المال بی پروا و در شرایط موجود، دچار خودشیفتگی شده اند اخطار می کنم اگر رویه های خود را اصلاح نکنند در آینده ای نزدیک فضای شهر و مردم را از رفتار اینگونه مدیران روشن و آگاه خواهم نمود.

امینی به برخی از مشکلات اساسی شهروندان در مواجهه با شهرداری اشاره کرد و گفت: متاسفانه علیرغم تلاش های مستمر و گسترده جهت شفاف سازی محاسبات مالی شهرداری گزارش هایی از مناطق مبنی بر عدم کنترل جدی بر روی محاسبات پرونده های مردم دریافت می شود که این موضوع عوارض جبران ناپذیری بر وجه دستگاه خدوم شهرداری خواهد داشت .

وی با اشاره به برون سپاری امور اظهارکرد: فلسفه برون سپاری ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم بود تا زمینه های رضایتمندی آنها بیشتر از گذشته فراهم گردد اما متاسفانه به دلیل سهل اندیشی و نداشتن برنامه ریزی صحیح پیش بینی می شود برون سپاری به یک پروژه شکست خورده تبدیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بر اساس چه منطقی از مردم در خدمات اداری و شهرسازی و اداری مالی وجه دریافت می شود، افزود:در واقع با این روش مردم علاوه بر شهرداری به کارگزاران برون سپاری وجه پرداخت می کنند این در حالی است که باید به اندازه هزینه هایی که دفاتر برون سپاری از مردم دریافت می کنند هزینه های شهرداری به خصوص هزینه های جاری و منابع انسانی کاسته شود.

امینی ادامه داد: لازم است شهرداری هرچه سریعتر نسبت به ارائه گزارشی در خصوص کاهش هزینه ها و محصولات کمی و کیفی دفاتر برون سپاری و همچنین راهکارهای جدی رفع نارضایتی های مردم به شورای اسلامی شهر ارئه نمایند، در غیر اینصورت و در صورت ادامه نارضایتی های مردم، شورای اسلامی شهر به طور حتم تدابیر لازم در این زمینه را اتخاذ خواهد نمود . 



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.