اردبیل؛

علاقمندی سرمایه گذاران ترکیه برای حضور اقتصادی و گردشگری در اردبیل

سرکنسول ایران در ترابزون ترکیه گفت: در شرایط پس از برجام علاقمندی سرمایه گذاران ترکیه و شهروندان این کشور برای حضور اقتصادی و نیز گردشگری در استان اردبیل افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رضا باغبان افزود: سرمایه گذاران اقتصادی و نیز فعالان بخش گردشگری ترابزون خواستار حضور بیشتر در استان اردبیل هستند.

وی بیان کرد: اردبیل و ترابزون از مدتی پیش در جهت گسترش همکاری های دوجانبه فعالیت هایی شروع کرده اند و اقدام هایی در راستای خواهر خوانندگی دو شهر انجام یافته است.

سرکنسول ایران در ترابزون ترکیه افزود: بزودی یک گروه گردشگری ترکیه ای به سه استان اردبیل ، اصفهان و یزد سفر خواهند کرد و تلاش می شود تا تورهای گردشگری بیشتری به مقصد اردبیل از ترکیه صورت گیرد.

باغبان فعالیت اقتصادی را از جمله زمینه های همکاری بین استان اردبیل و ترابزون ذکر کرد و افزود: برپایی نمایشگاه های اقتصادی در دو استان از جمله برنامه های پیش بینی شده در این زمینه می باشد ضمن اینکه برای حضور اقتصادی ترک ها در این استان نیز تلاش می شود.

وی همچنین همکاری های ورزشی و دانشجویی را از دیگر زمینه های همکاری بین دو طرف بیان کرد و گفت: سفر هیات های علمی و ورزشی دو طرف در این زمینه آغاز شده و در آینده افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.