اهواز؛

برپایی نمایشگاه «آبی ایرانی» در اهواز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از افتتاح نمایشگاه نقاشی و نقاشی خط " آبی ایرانی " در موزه هنرهای معاصر اهواز خبر داد.

برپایی نمایشگاه «آبی ایرانی» در اهوازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ همایون قنواتی بیان کرد: این آثار و فعالیت های فرهنگی و هنری، تاثیر بسزایی در ارتقای سطح زیبایی شناسی دارند.

وی از دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه که فضایی برای کمک به حوزه فرهنگ و هنر ایجاد کرده اند تقدیر نمود و اذعان داشت: امیدواریم همواره در حوزه فرهنگ و هنر و فکر و اندیشه تنفس کنیم و طبعا هر چقدر این فعالیت ها را استمرار بخشیم در ایجاد فضاهای فرهنگی دیگر تاثیر مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی کشور در توسعه بخش های اقتصادی، اجتماعی و... تاثیرگذار است، افزود: با گسترش ارتباطات معنوی، مردم ایران با فرهنگ اسلامی ایرانی عجین شده اند و امیدواریم قدم های مؤثرتری در این راستا برداشته شود.

محمد منوچهری، رئیس موزه های معاصر اهواز، نیز تصریح کرد: موزه هنرهای معاصر اهواز دومین موزه بزرگ کشور است و شایستگی این را دارد که فعالیت های گسترده تری در بخش فرهنگ و هنر داشته باشد.

وی به درخواست همکاری چندین کشور اروپایی و همسایه اشاره کرد و اذعان داشت: این نشان دهنده تمدن بزرگ ایرانی است که همه به نوعی می خواهند با این تمدن آشنا شوند.

منوچهری گفت: نمایشگاه «آبی ایرانی» برای نخستین بار است که در کشور برپا می شود و با تم صلح و زیبایی های جهانی است و آثاری که ارائه شده اکثرا تونالیته رنگ آبی دارد.

محمد حمزه ای، دبیر نمایشگاه «آبی ایرانی» گفت: این نمایشگاه اولین نمایشگاهی است که با موضوع و محوریت یک رنگ برپا شده و در همه آثار موجود در نمایشگاه رنگ آبی ایرانی (لاجوردی) که از طیف های آبی است دیده می شود که سمبل آرامش و معنویت است.

در این مراسم هنرمندانی همچون حسین محجوبی، پری یوش گنجی، امیراحمد فلسفی، عبدالمجید پازوکی، احمد آریامنش، الهه خاتمی، محمدپور، رضا حسینی و بسیاری از هنرمندان مطرح حوزه نقاشی و خط کشور و خوزستان حضور داشتند.


نمایشگاه «آبی ایرانی» از 8 بهمن کار خود را آغاز کرد و به مدت 1 ماه در موزه هنرهای معاصر اهواز برای بازدید عموم برپا است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.