قزوین ؛

سالانه ۱۹ هزار نفر بر اثر سوانح جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند

سرپرست آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت گفت: با بررسی‌های صورت گرفته در وزارت بهداشت، سالانه ۱۹ هزار نفر در کشور بر اثر سوانح جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ شهرام رفیعی‌فر ظهر  اظهار داشت: با اجرای برنامه طرح تحول نظام سلام در حوزه سلامت، به طور هم‌زمان 2875   پایگاه سلامت در 17 استان کشور افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول نظام  در حوزه سلامت می‌توان از مشکلات تغذیه در کشور جلوگیری کرده و علاوه براین آمار ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر را در افراد کاهش داد، تصریح کرد: به دلیل الگوی مصرف مواد غذایی غلط بسیاری از افراد به بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و فشار خون در کشور مبتلا می‌شوند.

سرپرست آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه 10 درصد مردم کشور سیگاری هستند، عنوان کرد: علاوه براین چهار درصد جوانان قلیان مصرف می‌کنند که به طور قطع آمارهای واقعی بیش از این است.

رفیعی‌فر با اشاره به اینکه 88 درصد مردم کشور کمتر از پنج واحد کمتر میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند، بیان کرد: 16 درصد افراد چاق هستند، 27 درصد اختلال چربی و کلسترول خون داشته، 10 درصد افراد مبتلا به بیماری دیابت هستند.

وی با اشاره به اینکه عامل اصلی ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر دخانیات، چاقی  و بی‌تحرکی است، اظهار داشت: در همین راستا 33 درصد مردم ایران کم‌تحرک هستند.

سرپرست آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در راستای کاهش ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر باید سطح آگاهی مردم را برای توانمند کردن مردم مهم است، عنوان کرد: در کشور ما با آبشاری از روبه‌رو هستیم که باید برای جلوگیری از مردم به این آبشار اقدامات جدی صورت گیرد.

رفیعی‌فر با اشاره به اینکه 40 درصد انواع سرطان‌ها قبل پیشگیری است، عنوان کرد: با اصلاح الگوی تغذیه در خانواده‌ها می‌توان درصد چشم‌گیری  از ابتلا به انواع بیماری سرطان در افراد جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم کشور دو برابر استاندارد جهانی نمک مصرف می‌کنند، گفت: به دلیل مصرف مواد غذایی مضر از هر دو نفر ایرانی یک نفر چاق است.

انتهای پیام/س
 
برچسب ها: سالانه ، سوانح ، جاده ، بیماری ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.