قزوین ؛

دامداری‌های صنعتی بویین زهرا زیرپوشش تست سل و بروسلوز

سرپرست اداره دامپزشکی بویین زهرا گفت: تمام دامداری‌های صنعتی این شهرستان زیرپوشش تست سل و بروسلوز قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛مهدی مهرزاده  اظهار کرد: واحد مبارزه با بیماری­‌های مشترک اداره دامپزشکی این شهرستان در 4 ماه گذشته اقدام به تست 4 هزار و 94 رأس گاو و گوساله برای تشخیص بیماری سل و 2 هزار و 818 رأس خونگیری برای تشخیص بیماری بروسلوز کرده است.

وی افزود: شهرستان بویین زهرا از جمله مناطق مهم و حائز اهمیت در زمینه تولید فرآورده‌های دامی در استان قزوین است و تراکم زیاد دام در منطقه و نقل و انتقال بی‌ضابطه و غیرقانونی دام سبب می‌شود تا کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک در این منطقه دشوارتر شود.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بویین زهرا بیان کرد: این اداره در طول سال اقدام به انجام تست‌های سل و بروسلوز طبق برنامه از پیش تعیین شده از تمام دامداری‌های صنعتی این شهرستان می‌کند.

مهرزاده در مورد بیماری سل و بروسلوز گفت: این دو بیماری از مهمترین بیماری‌های عفونی و مشترک بین انسان و دام است که با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای از جمله اعمال اصول امنیت زیستی، پاکسازی و ضدعفونی محیط و محدود کردن تردد دام‌های پرخطر و کنترل جوندگان بهترین و موفق‌ترین روش‌های پیشگیری از سل گاوی است.

این مسئول در خصوص روش‌های کنترل و پیشگیری از بیماری بروسلوز عنوان کرد: واکسیناسیون دام‌ها، شناسایی کانون‌های آلوده و رعایت بهداشت در دامداری‌ها از روش‌های پیشگیری و کنترل بیماری بروسلوز است.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بویین زهرا ضمن هشدار به مدیران واحدهای دامداری در خصوص ورود و خروج بدون مجوز دام از دامداری‌ها خاطرنشان کرد: در مجموع در 4 ماه أخیر تعداد 8 رأس دام رآکتور سلی شناسایی و برای کشتار به کشتارگاه فرستاده شد و موردی از بیماری بروسلوز در گاوداری‌های شیری مشاهده شده است.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.