اردبیل؛

افزایش تعداد پایگاه‌های سلامت در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم تا تعداد مراکز و پایگاه‌های سلامت اردبیل به ۸۹ مورد افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اردبیل؛ فرهاد پورفرضی در آئین افتتاح مراکز سلامت در اردبیل اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور که 2 هزار و 780 مرکز و پایگاه سلامت در سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه شهرها به بهره‌برداری می‌رسد در سطح استان اردبیل نیز 29 مرکز افتتاح و فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مراکز سلامت بیان کرد: تشکیل پرونده سلامت برای مردم، سرشماری جمعیت و تلاش و پیگیری برای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی از جمله فعالیت‌هایی بوده که توسط این مراکز در حاشیه شهرها انجام می‌شود که به طور قطع نتایج و ثمرات مثبت و موثری را به دنبال خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه 255 هزار نفر از مردم استان اردبیل در سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه شهرهای استان زندگی می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه این افراد بیشتر از دیگران در معرض بیماری‌های واگیردار قرار دارند این مراکز با تعداد 88 نفر نیروی انسانی که استخدام شده‌اند در این مناطق اقدام به ارائه خدمات می‌کنند.

پورفرضی از تلاش برای افزایش تعداد پایگاه‌ها و مراکز سلامت در سطح استان به 89 مورد و جذب 446 نفر دیگر برای فعالیت در این پایگاه‌ها خبر داد و افزود: در حال حاضر 75 هزار نفر از مردم شهرهای 20 تا 50 هزار نفری گرمی و خلخال تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی بوده که تلاش می‌کنیم تا تمامی مردم شهر اردبیل و نیز شهرهای زیر 20 هزار نفر استان نیز تحت پوشش این خدمات قرار گیرند.

وی اظهار کرد:‌ با اجرای طرح تحول نظام سلامت توسط دولت یازدهم میزان رضایت مردم از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به 90 درصد افزایش یافته است که تلاش دولت برای توسعه خدمات به تمامی شهرهای کشور ادامه دارد که امیدواریم در این زمینه نیز اقدامات مطلوب و شایسته‌ای انجام شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.