واشینگتن پست: آفریقا در معرض آسیب شدید بر اثر تغییرات آب و هوایی

کنیا در میان کشورهایی است که در سال های اخیر به دلیل تغییرات جهانی آب و هوا با مشکلات بسیاری رو به رو شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازواشینگتن پست؛ در چند دهه گذشته بارش باران در منطقه شمال غربی کنیا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. خشکسالی ها برای مدت زمانی طولانی ادامه دارند و رودخانه های پر اب به کلی خشک شده اند.

در حالی که کشورهای جهان به آرامی در حال تلاش برای مقابله با تغییرات آب و هوایی هستند، کشورهای آفریقایی از همین حالا در حال مقابله با پیامدهای آن هستند.

یک فرد روستایی ساکن منطقه آسیب دیده کنیا در مصاحبه ای با خبرنگاران گفت: " زمانی تعداد زیادی حیوانات در روستا بود و دریاچه پر بود از گونه های مختلف ماهی" روستای "تیوکو" 46 ساله زمانی در کنار بزرگ ترین دریاچه بیابانی جهان قرار داشت؛ اما اکنون با آن فاصله بسیاری پیدا کرده است.

بر اساس گزارشی که به وسیله مجمع بین‌المللی تغییرات آب‌وهوایی منتشر شده است، دمای هوای این منطقه در 50 تا 100 سال گذشته 0.5 سانتیگراد در هر سال افزایش یافته است و انتظار می رود در سال های آینده نیز با سرعت بیشتری افزایش یابد. بیشتر دانشمندان باور دارند که این افزایش دما به دلیل افزایش مقدار گازهای گلخانه ای در جو زمین است.

دانشمندان باور دارند که گرم شدن زمین حتی با دست یابی به حد مقدار تعیین شده برای گازهای گلخانه ای در پاریس نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

مسائل بسیاری باعث می شود تا قاره آفریقا در برابر کمبود آب و کاهش باران به شدت آسیب پذیر باشد. در حال حاضر 70 درصد جمعیت این قاره به شدت به کشاورزی وابسته هستند و بسیاری از کشورهای منطقه توان مالی کنار آمدن با تغییرات آب و هوایی را ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار