مشهد؛

فعالیت های مشهد2017 منتظر ردیف بودجه اختصاصی نمی ماند

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تشریح برنامه ها و فعالیت های مشهد در سال 2017 بر اجرای پروژه ها و برنامه های گسترده، حتی بدون تخصیص ردیف بودجه اختصاصی در سال 95 تاکید کرد.

فعالیت های مشهد2017 منتظر ردیف بودجه اختصاصی نمی ماند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان در نشست خبری مشهد 2017 به تشریح جزئیات و اهداف برنام های راهبردی مشهد در این سال پرداخت و گفت: تمامی طراحی فعالیت ها یک قید اصلی دارد و آن این است که ازحداکثر امکانات و ظرفیت های موجود بدون توجه به بودجه اختصاصی، بهره مند شویم.

سید سعید سرابی در مورد تامین اعتبارات برنامه ها و پروژه های مشهد2017 را بر اساس اولویت بندی دانست و افزود: ادارات و دستگاه های استانی هر کدام ردیفی برای مشهد 2017 اختصاص دادند که 100درصدی و قطعی است.

وی تصریح کرد: قرار است وزارت خانه ها و ادارات ملی اعتباراتی را به مشهد 2017 اختصاص دهند که یا به طور مستقیم انتقال بودجه را خواهند داشت یا فعالیتی که قرار است وزارت خانه انجام دهد را به مشهد انتقال دهیم.

سرابی با تاکید براینکه ردیفی از اعتبارات توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه بحث مشهد 2017 مورد توجه بخش خصوصی بوده است.

وی منبع چهارم تامین اعتبارات را، اختصاص ردیف بودجه ای خاص در مجلس دانست که به مشهد 2017 تعلق خواهد گرفت و تصریح کرد: بخش عمده ای ازتامین اعتبار فعالیت ها و پروژه ها با مدیریت کردن بودجه های استانی تامین خواهد شد و ما کمتر روی منبع چهارم برنامه ریزی کرده ایم.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان در مورد تامین اعتبارات اختصاصی ملی گفت: طبق قولی که آقای نوبخت به استاندار داده است بودجه ملی در هیئت دولت اختصاص خواهد یافت البته باید توجه کنیم که رقمی که از وزارتخانه ها و سازمان ها و ارگان های ملی کسب خواهد شد بسیار بیشتر از ردیف بودجه اختصاصی است.

سرابی تصریح کرد:بیشتر طراحی فعالیت های ما در انتظار اعتبار و ردیف خاصی از بودجه نیست و اگر اعتبار و بودجه خاصی تامین نشود باز هم قابل برگزاری است و بخش عمده آن را قطعا عملیاتی و اجرایی می دانیم.

وی در مورد اهمیت منشور مدون افزود: پیرایش و پالایش فعالیت های مصوب در منشور اتفاق می افتد و در آن فرآیندهای یکپارچه سازی دستگاه های مختلف استان مورد توجه قرار می گیرد و هدف اصلی منشور، بازآرایی سیمای ذهنی مشهد و معرفی آن به جهانیان است.

سرابی برنامه ها و پروژه های تدوین شده را در چهار گروه معرفی کرد و تصریح کرد: در مجموع 318 پروژه طراحی شده که با 20پروژه از آستان قدس رضوی و 20 پروژه از شهرداری حدود 370 پروژه برنامه ریزی شده است که 112 پروژه به توسعه زیر ساخت ها و 71 پروژه به ارتقای بهره وری از ظرفیت ها و 93 پروژه علمی، فرهنگی، هنری و 42 پروژه متعلق به برنامه های نشر، ترویج و آموزش است که تولیدات رسانه ای و سینمایی و کتاب را در بر میگیرد.

وی سه سناریو عملیاتی و اجرایی در شورای سیاست گذاری را مطرح کرد و گفت: بر اساس میزان اعتباری که ممکن است به ما تخصیص یابد، سه سناریوی حداکثری، میانه و حداقلی را پیش فرض گذاشته ایم که میزان فعالیت ها را بر اساس بودجه تعیین کرده ایم و حداقل و حداکثر فعالیت ها را بر اساس آن سنجیده ایم.

سرابی رویکرد اصلی در مشهد 2017 را توجه به فرصت های مختلفی دانست که مقوله 2017 برای بخش های فرهنگی، هنری، اقتصادی و اجتماعی می تواند در عرضه بین الملل ایجاد کند و افزود: برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های دینی و معناگرا در مشهد در سال 2017 قطعی شده است که با همکاری سازمان سینمایی و همکاری بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در طول سال 2017 در هر ماه حداقل در هر ماه یک فعالیت برجسته و بین المللی را خواهیم داشت و در طراحی برنامه ها به صورت تخصصی و کارآمدی از حضور اندیشمندان جهان اسلام بهره مند خواهیم شد مثلا حضور نخبگان و اندیشمندان فرهنگی جهان اسلام را در اجلاسیه فردوسی در سال 2017 خواهیم داشت که با حضور وزرای فرهنگ کشورهای نزدیک به زبان فارسی برگزار خواهد شد.

وی در مورد برگزار نشدن اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی در سال 2017 در مشهد گفت: اصلا قرار نبوده است که این اجلاس در مشهد برگزار شود و حتی در اجلاس مسقط هم چیزی در این مورد گفته نشده است اما برگزار نشدن اجلاس وزارا در مشهد چیزی از اهمیت بین المللی این رویداد فرهنگی کم نمی کند و ما میتوانیم مثل اصفهان طراحی رخدادهای بین المللی را داشته باشیم و به نظر من حتی سمینار نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام موثرتر از اجلاس وزرای فرهنگ است چرا که نخبگان و اندیشمندانی داریم که در خارج از کشورهای اسلامی سکونت دارند و اینگونه می توانیم به آن ها دسترسی داشته باشیم.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.