مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) منطقه ویژه اقتصادی بندر امام(ره) در هفته گذشته موفق به نجات یک فروند موتور لنج باری با شش نفر سرنشین آن در آب های حوزه استحفاظی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در پی بروز آسیب دیدگی در سیستم رانش موتور لنج باری در حوالی سکوی نفتی نوروز، مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)بلافاصله پس از دریافت پیام های اضطرار  از این شناور، مبادرت به اعزام  شناور ناجی نمود.

مهندس گرایلو در ادامه افزود: در جریان انجام عملیات امداد و نجات به این شناور مضطر که از مبدأ کشورهای حاشیه ی خلیج فارس به سمت بندر دیلم در حرکت بود، مرکز MRCC منطقه ویژه اقتصادی  بندر امام خمینی(ره) تمهیدات لازم برای یدک کردن شناور مذکور توسط شناور تجاری دیگری به بندر مذکور را به عمل آورد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تشریح این عملیات  که در ساعات شبانه صورت پذیرفت، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بر اثر نقص فنی در سیستم حرکتی این شناور، خطر غرق شدگی آن را تهدید می کرد، مرکز جستجو و نجات منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تا رسیدن شناور کمکی جهت یدک کردن، نسبت به مراقبت و محافظت از سرنشیان و شناور اهتمام ورزید.

یاد آوری می شود مرکز جستجو و نجات دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در آذرماه  سال جاری نیز طی دو عملیات جداگانه موفق به نجات جان 14دریانورد شده بود که در  اثر شرایط نامساعد جوی شناور آنها غرق شده و در معرض خطر جانی قرار گرفته بودند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.