سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی/ 2

پیامی برای اصول مملکت‌داری و سیاست خارجی تمام جهانیان

پیامی برای اصول مملکت‌داری و سیاست خارجی تمام جهانیان؛ هر ملتی مسئول تعیین سرنوشت خود است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، تا پیش از 12 بهمن 57 مردم ایران با شور و خروشی بی‌نظیر در پی وحدت و رسیدن به آزادی و آزادگی بودند، اما پس از 12 بهمن شاهد خروشی توصیف‌نا پذیر از این ملت غیور بودیم که برای فریاد یک صدای واحد از سوی نظام و مردم بی‌تابی می‌کردند.

عاخع

با ورود رهبر کبیر انقلاب، تجلی روح انقلابی در تک تک مردمان این مرز و بوم دیده می‌شد به طوری که تنها طی 10 روز حماسه‌ای آفریده شد که می‌توان برای آن، صدها شاهنامه انقلابی سرود، ورود امام خمینی (ره) به قدری با استقبال خالص از سوی مردم رو به رو شد که حتی دشمنان این انقلاب هم نتوانستند از این عشق‌بازی مردم و رهبرشان چشم بپوشانند.

رژیم شاه با فرود هواپیمای امام خمینی(ره) آخرین نفس خود را کشید و حامیانش نیز در یافتند این ورود به معنی خروج چنگال‌های طمع آنها از ایران است، خبرگزارى رویترز در آستانۀ ورود امام از قول یک مقام صهیونیستی گفت؛ که اسرائیل از هم ‏اکنون خود را براى چشم پوشیدن از ایران به عنوان تأمین کنندۀ نفت و خریدار کالا و خدمات، آماده کرده است.

ورود امام و حماسه‌ای که غرب نتوانست از انعاس عشق‌بازی مردم و رهبرشان چشم بپوشاند/ ورود امام و حماسه‌ای که می‌توان برای آن هزاران شاهنامه انقلابی سرود/ یک سخنرانی که پیام‌هایش برای تمامی دولتهای آزادی‌‌خواه تازه است

 دولت بختیار با وعدۀ پخش مستقیم مراسم ورود امام از تلویزیون که در مطبوعات منعکس شده بود ترتیبى اتخاذ کرده بود که جمعیت بیشترى در خانه‏‌هاى خود بمانند. "هایزر" در خاطراتش از همین روز می‌‏نویسد: جاى خوشوقتى بود که پوشش زندۀ تلویزیونى و رادیویى از مراسم، می‌توانست میزان جمعیت را کاهش دهد، امیدوار بودیم که بسیارى از مردم مراسم را از طریق تلویزیون تماشا کنند.!

اما تلويزيون سراسري قرار بود استقبال را مستقيم پخش كند،  به چند دقيقه اكتفا كرده و برنامه‌ را قطع كرد. خيلی‌ها آن روز تلويزيون‌هايشان را شكستند.

خبرگزارى یونایتدپرس تعداد مستقبلین را در طول مسیر و بهشت زهرا ۵/۴ میلیون نفر تخمین زد. رادیو کلن نیز تعداد جمعیت را ۵ تا ۶ میلیون نفر گزارش کرد. رادیو لندن مثل همیشه دو پهلو سخن گفته و در حالیکه در گزارش خود تأکید می‌کرد‏ که در تاریخ ایران چنین استقبالی بی‌‏سابقه بوده است تعداد شرکت‏کنندگان در مراسم را دو میلیون برآورد کرد.

ورود امام و حماسه‌ای که غرب نتوانست از انعاس عشق‌بازی مردم و رهبرشان چشم بپوشاند/ ورود امام و حماسه‌ای که می‌توان برای آن هزاران شاهنامه انقلابی سرود/ یک سخنرانی که پیام‌هایش برای تمامی دولتهای آزادی‌‌خواه تازه است

نکتۀ بدیع این استقبال که از دید خبرنگاران خارجى نیز دور نماند، این بود که در این مراسم، از پلیس و نیروهاى انتظامى خبرى نبود و مردم با رشد اجتماعى و یک هدف واحد،  توانستند بزرگ‌ترین استقبال قرن را ـ به تعبیر اغلب خبرگزاری‌ها در هر استقبال مشابهى با وجود هزاران پلیس، ده‌ها نفر در زیر دست و پا تلف می‌‏شدند، در حالیکه در استقبال چند میلیونى پنجشنبه تهران کسى تلف نشد.

در سمت دیگر این حرکت‌ها، "تاس" خبرگزارى رسمى شوروى سراسیمه خبر بازگشت امام خمینى(ره) را اعلام کرد و تلویحاً به نفع انقلاب اسلامى موضع گرفت.

امام خمینی(ره) در سخنرانی خاطره‌انگیز و تاریخی خود نه تنها با یک ملت بلکه با تمام آزادی‌خواهان جهان سخن گفتند، و در ابتدای ایراد سخنان خود مانند رهبری دلسوز از درک آلام خانواده‌های شهدا که همه چیز خود را در راه خدا دادند سخن گفتندهمچنین  تاکید و تشریح کردند که اگر خون شهیدان ما در دل این مرز و بوم جوشید، برای چه بود؟

ورود امام و حماسه‌ای که غرب نتوانست از انعاس عشق‌بازی مردم و رهبرشان چشم بپوشاند/ ورود امام و حماسه‌ای که می‌توان برای آن هزاران شاهنامه انقلابی سرود/ یک سخنرانی که پیام‌هایش برای تمامی دولتهای آزادی‌‌خواه تازه است

ایشان در این بین به نکته‌ای پرداختند که می‌توان آن را سر در تمام اصول مملکت داری و سیاست خارجی، نوشت و این نکته تاکیدی بر حق رای و اینکه هر ملتی مسئول تعیین سرنوشت خود به دست مردمانش است، بود که امروز نیز این دیپلماسی را در روابط ایران و کشورهای دیگر مشاهده می‌کنیم.

امام خمینی (ره) در بخشی از سخنان خود به نکاتی اشاره می‌کند که با تحولات امروز منطقه بسیار تطابق دارد و کار آمداست: "من باید عرض کنم که محمد رضای پهلوی، این خائن خبیث برای ما رفت، فرار کرد و همه چیز ما را به باد داد. مملکت ما را خراب کرد، قبرستان‌های ما را آباد کرد. مملکت ما را از ناحیه اقتصاد خراب کرد. تمام اقتصاد ما الان خراب است و از هم ریخته است که اگر چنانچه بخواهیم ما این اقتصاد را به حال اول برگردانیم، سال‌های طولانی با همت همه مردم، نه یک دولت این کار را می‌تواند بکند و نه یک قشر از اقشار مردم این کار را می‌توانند بکنند، تا تمام مردم دست به دست هم ندهند نمی‌توانند این به هم ریختگی اقتصاد را از بین ببرند.

شما ملاحظه کنید، به اسم اینکه ما می‌خواهیم زراعت را، دهقان‌ها را دهقان کنیم، تا حالا رعیت بودند و ما می‌خواهیم حالا دهقانشان کنیم، اصلاحات ارضی درست کردند، اصلاحات ارضیشان بعد از این مدت طولانی به اینجا منتهی شد که بکلی دهقانی از بین رفت، بکلی زراعت ما از بین رفت و الان شما در همه چیز محتاجید به خارج؛ یعنی محمدرضا این کار را کرد تا بازار درست کند از برای آمریکا و ما محتاج به او باشیم در اینکه گندم از او بیاوریم، برنج از او بیاوریم، همه چیز را، تخم مرغ از او بیاوریم یا از اسرائیل که دست نشانده آمریکاست بیاوریم.

بنابراین کارهائی که این آدم کرده به عنوان اصلاح، این کار‌ها خودش افساد بوده است. قضیه اصلاحات ارضی یک لطمه‌ای بر مملکت ما وارد کرده است که تا شاید بیست سال دیگر ما نتوانیم این را جبرانش بکنیم مگر همه ملت دست به هم بدهند و کمک کنند تا سال بگذرد و جبران بشود این معنا".

بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی به نکته مهم دیگری در سخنانش اشاره می‌کند و آن نیز تعیین دولت به واسطه و پشتوانه مردم است و اینکه هر چقدر ابرقدرت‌ها بخواهند از حاکمان حمایت کنند، چرخ حکومت نخواهد چرخید چرا که این مردم هستند که سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

امام در این رابطه می‌فرمایند: "من دولت تعیین می‌کنم، من تو دهن این دولت می‌زنم، من دولت تعیین می کنم، من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم، من به واسطه اینکه ملت مرا قبول دارد (تکبیر حضار) این آقا که خودش هم خودش را قبول ندارد، رفقایش هم قبولش ندارند، ملت هم قبولش ندارد، ارتش هم قبولش ندارد، فقط آمریکا از این پشتیبانی کرده و فرستاده به ارتش دستور داده که از او پشتیبانی بکنید، انگلیس هم از این پشتیبانی کرده و گفته است که باید از این پشتیبانی بکنید"

امام خمینی (ره) در پایان این سخنرانی عظیم و تاریخی خود  می‌گوید: "ما می‌خواهیم که مملکت دارای یک نظام قدرتمند باشد، ما نمی خواهیم نظام را به هم بزنیم، ما می خواهیم نظام محفوظ باشد لکن نظام ناشی از ملت در خدمت ملت، نه نظامی که دیگران سرپرستی‌اش را بکنند و دیگران فرمان به آن بدهند."

ورود امام و حماسه‌ای که غرب نتوانست از انعاس عشق‌بازی مردم و رهبرشان چشم بپوشاند/ ورود امام و حماسه‌ای که می‌توان برای آن هزاران شاهنامه انقلابی سرود/ یک سخنرانی که پیام‌هایش برای تمامی دولتهای آزادی‌‌خواه تازه است

با پایان این سخنرانی شمارش معکوس برای رقم خوردن اتفاقی بی نظیر، و انقلابی جاودان شروع شد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار