آکسفام: کشورهای ثروتمندتر، کمتر به قربانیان سوریه کمک می کنند

سازمان خیریه آکسفام در گزارشی اعلام کرد کشورهایی که بیشترین نقش را در بحران سوریه دارند، کمترین کمک ها را به قربانیان اعطا می کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گزارش سازمان بین المللی خیریه آکسفام که امروز منتشر شد اعلام کرد برخی کشورها که بیشترین نقش را در جنگ داخلی سوریه دارند، کمترین کمک را به قربانیان اعطا می دهند.

آکسفام این گزارش را پیش از برگزاری کنفرانس لندن که قرار است روز پنجشنبه برای جمع آوری کمک برای سوریه و اسکان پناهندگان در خارج از این کشور برگزار شود، منتشر کرده است.

آکسفام در این گزارش گفته است: بیشتر کشورهای ثروتمند کمتر از "سهم منصفانه" خود کمک مالی انجام می دهند. سهم منصفانه، مبلغی است که هر کشور باید به نسبت حجم اقتصادش مشارکت داشته باشد. این سازمان گفته است این کشورها 56.5 درصد از 8.9 میلیارد دلاری که برای سال 2015 مورد نیاز بود، کمک کردند.

روسیه یک درصد از سهم منصفانه خود و عربستان نیز 28 درصد از آن را پرداخت کرده است. همچنین هیچ کدام از این دو کشور میزبان پناهندگان سوری نبودند.

طبق این گزارش، ریاض در همین زمان به کمک نظامی به مخالفان مسلح اقدام کرده و مسکو نیز دمشق را با حملات هوایی علیه مخالفان مسلح حمایت کرده است.

آکسفام گفته است فرانسه که از میان کشورهای غربی به کمپین حملات هوایی علیه داعش در سوریه پیوسته، 45 درصد از سهم منصفانه خود را پرداخت کرده است. پاریس سال گذشته میلادی 5 هزار پناهنده پذیرفته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار