فوربز: فرانسه و ایتالیا پیشگام در پروژه‌های حوزه انرژی ایران

مجله فوربز در گزارشی نوشت سرعت عمل ایتالیا و فرانسه موجب شد به پیشگامان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های انرژی ایران تبدیل شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی مجله فوربز در گزارشی به قلم "کریستوفر کوتس" نوشت: سفر چهار روزه "حسن روحانی،" رئیس جمهور ایران، به اروپا دستاوردهای تجاری و مالی فراوانی به همراه داشت. سرمایه‌گذاران و بازرگانان ایتالیایی و فرانسوی ار فرصت بوجود آمده نهایت بهره را بردند و در غیاب دیگر رقبا، قراردادهای زیادی در حوزه انرژی با نمایندگان ایرانی امضا کردند.

شرکت ایتالیایی "سایپم،" پیمانکار صنعت نفت و گاز و از شرکت‌های تابعه "انی،" موفق شد قراردادی به ارزش 3.5 میلیارد دلار با ایران امضا کند که به موجب آن در به روز رسانی پالایشگاه‌های نفتی "پارس شیراز" و شرکت پالایش نفت " تبریز" مشارکت خواهد داشت. توتال فرانسه نیز با امضای قراردادی 6.6 میلیون دلاری روزانه 200 هزار بشکه نفت از ایران خواهد خرید. مقامات ایرانی پیش‌بینی کردند شرکت سایپم بتواند در پروژه احداث خط لوله نیز مشارکتی 40 درصدی به ارزش 4.3 میلیارد دلار داشته باشد.

شرکت ایتالیایی "اِنی" نیز ابراز امیدواری کرد در سال جاری میلادی به بازار ایران بازگردد و بار دیگر در پروژه‌های حوزه انرژی این کشور مشارکت تجاری داشته باشد. 

با لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، شرکت‌های اروپایی گوی رقابت را از آمریکایی‌ها ربودند. بخش انرژی ایران بیش از سایر حوزه‌ها نظر سرمایه‌گذاران خارجی را به خود جلب کرده است.

فوربز در ادامه می‌نویسد: باوجود برخی بی‌ثباتی‌ها در خاورمیانه و پایین بودن بهای نفت؛ شرکت‌های فرانسوی و ایتالیایی حاضر به ریسک‌پذیری شدند و مشارکت در بخش عمده‌ای از پروژه‌ها را بر عهده گرفتند. به روز رسانی پالایشگاه‌های نفتی ایران با توجه به سیاست‌های جدید این کشور در اعطای حق مشارکت به سرمایه‌گذاران، بستر مناسبی برای فعالیت شرکت‌های خارجی بوجود آورده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار