اراک

کنترل بیماری تب برفکی با اقدامات پیشگیرانه

باید اقدامات پیشگیرانه در راستای کنترل و مهار بیماری تب برفکی در استان انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مسئول کلینیک مرجع دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه تب برفکی جزء بیماری‌های مشترک انسان و دام نیست، گفت: باید با اقدامات پیشگیرانه در راستای کنترل و مهار این بیماری گام برداشته شود.

حمزه‌لوئیان در نشست بررسی وضعیت شیوع تب برفکی در استان مرکزی گفت: این بیماری حیوانات اهلی و حیات وحش را درگیر می‌کند و جزء بیماری‌های قابل انتقال از حیوانات اهلی به حیات وحش است، همچنین در صورت عدم کنترل، این بیماری صدمات جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه در شیوع بیماری تب برفکی افزود: بیماری تب برفکی یک بیماری مسری و عفونی است که در دی ماه و بهمن ماه امسال سبب از بین رفتن 39 رأس گاو و 137 رأس گوسفند در استان مرکزی شده است.

مسئول کلینیک مرجع دامپزشکی استان مرکزی گفت: واکسیناسیون جمعیت هدف، مراقبت شدید، قرنطینه کردن دام‌های مبتلا و عدم تردد دام‌هایی که مجوز ندارند اقدامات بسیار مهم و تأثیرگذاری است که باید در زمینه کنترل و مهار این بیماری انجام شود.

وی گفت: در آذر و آبان ماه امسال پنج کانون تب برفکی، در دی ماه 9 کانون و در بهمن ماه 10 کانون گزارش شده و احتمال افزایش تعداد کانون‌های این بیماری وجود دارد.

حمزه‌لوئیان افزود: تلفات ثبت شده بدون محاسبه افت تولید برابر با چهار میلیارد و 400 میلیون تومان برآورد شده که در راستای رفع این مشکل با تشکیل کمیته فنی تب برفکی هزار و 360 کیلوگرم گوشت ضد عفونی شده و همچنین عملیات ضد عفونی در کانون‌های آلوده آغاز شده است.

انتهای پیام/ت


برچسب ها: اراک ، دامپزشکی ، تب برفکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.