گلدمن ساکس پیش بینی کرد:

بهای طلای سیاه زیر 40 دلار می ماند

پیش بینی می شود در صورت کاهش تقاضا، میزان تولید نفت نیز کاهش یابد ولی تاثیری در افزایش بهای آن نداشته باشد.

بهای طلای سیاه زیر 40 دلار می ماند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «بیزینس اینسایدر»؛ بازار نفت هفته گذشته شاهد تغییرات اساسی در بهای نفت بود. بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت - نفت شاخص آمریکا - پس از تجربه بهای 28 دلاری در هر بشکه به 33 دلار در هر بشکه افزایش یافت. این در حالی است که تصور می شود کشورهای عضو اوپک با برنامه ریزی جهت کاهش تولید نفت، سعی در کنترل بهای نفت دارند.

«میخائیل لئونتیف»، سخنگوی شرکت دولتی «روسنفت» در گفتگو با فایننشیال تایمز تاکید کرد: مشاوره با اوپک همواره وجود دارد و همه موقعیت ها به خوبی شناسایی شده اند ولی امکان تغییر وجود ندارد.

«دیمن کوروالین» رئیس حوزه تحقیقاتی بانک سرمایه گذاری درباره تغییرات در بهای جهانی نفت می گوید: "نوسان بهای طلای سیاه کوتاه مدت خواهد بود و اوپک با کاهش تولیدات خود تاثیری در افزایش بهای آن نخواهد داشت."

این درحالی است که به نظر می رسد یکی از اهداف استراتژیک عربستان و اوپک ضربه زدن به صنعت نفت شیل آمریکا باشد. با جاری شدن سیل نفت در جهان و کاهش بهای آن، فشار بر تولید کنندگان نفت غیراوپک وارد می شود و نمونه آن کاهش سود و ضرر نفت شیل آمریکا است؛ بنابراین امکان افزایش بهای طلای سیاه وجود ندارد.

با وجود گزافه گویی شدید در بهای نفت، پیش بینی می شود در صورت کاهش تقاضا، میزان تولید نفت نیز کاهش یابد ولی تاثیری در افزایش بهای آن نداشته باشد. این در حالی است که گلدمن ساکس، کاهش تولید نفت را نوعی شکست کوتاه مدت نفت شیل و تولد تنها منبع غیر اوپک در پاسخ به تصمیمات اوپک جهت درآمد نفتی دراز مدت می داند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار